Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad är detta? Bild på del är bifogad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad är detta? Bild på del är bifogad.

    Hej! är så att den högra kabeln till denna del har lossat. För att tillfälligt lösa problemet så borrade jag hål i både slangen och "delen" för att sedan sätta dit ett nytt rör (alltså mellan kabeln och "delen").

    Någon som vet vad delen heter och om det går att köpa ny? Eller ska jag köra vidare på lagningen som är gjord?

    Större bild: http://data.fuskbugg.se/skalman01/100630A002.jpg
    Attached Files

  • #2
    Jag lyckades ha sönder min i vintras, 1500.- för en ny
    Alexander D
    http://www.garaget.org/?car=68988

    Comment


    • #3
      Originally posted by alekx
      Jag lyckades ha sönder min i vintras, 1500.- för en ny
      Gick den sönder på samma sätt? Vad är det för något?

      Comment


      • #4
        piggen under gick sönder och gick inte att laga. Det nån luftventil av nå slag, har bara sett det engelska ordet i någon manual förut
        Alexander D
        http://www.garaget.org/?car=68988

        Comment


        • #5
          Miljögrej och har ingen inverkan på bilen i övrigt. Ska ta hand om och återvinna alla bensinångor i insug mm. Systemet tar hand om bensinångorna som kommer från tanken också. Det är ganska mycket plaströr och backventiler som leder ut till kolfilterkanistern som sitter i ena hjulhuset.
          Man kan ta bort hela rasket men måste då vara nogrann med att plugga alla hål till insuget för att inte motorn ska dra tjuvluft och gå dåligt. En följd blir att det precis som med äldre bilar kan bli lite bensinlukt i garaget när den fått stå. Bilprovningen kanske inte blir glada om dom mot förmodan skulle upptäcka tilltaget.
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #6
            Originally posted by TurboB
            Miljögrej och har ingen inverkan på bilen i övrigt. Ska ta hand om och återvinna alla bensinångor i insug mm. Systemet tar hand om bensinångorna som kommer från tanken också. Det är ganska mycket plaströr och backventiler som leder ut till kolfilterkanistern som sitter i ena hjulhuset.
            Man kan ta bort hela rasket men måste då vara nogrann med att plugga alla hål till insuget för att inte motorn ska dra tjuvluft och gå dåligt. En följd blir att det precis som med äldre bilar kan bli lite bensinlukt i garaget när den fått stå. Bilprovningen kanske inte blir glada om dom mot förmodan skulle upptäcka tilltaget.
            Finns det möjlighet att man får dåligt HC-värde när den är lagad på det viset jag har lagat? Har nämligen fått underkänt på det (bilprovningen). Bilen läcker dessutom olja så jag har köpt en ny ventilkåpspackning som skall sättas in. Tror dock att den läcker någon annanstans också, ska kolla oljefiltret.

            Comment


            • #7
              När jag ändå startat en sån här tråd så tänkte jag fråga vad burken längst ner till vänster är får något? Håller på och försöker fixa mitt HC-värde och såg att det var redigt smutsigt där, så funderar på om det går/är någon idé att rengöra på något sätt?

              Sen när jag ändå är igång så tänkte jag kolla om det går att koppla på en turbotrycksmätare på slangen där T-korset sitter? Hade en kompis som var helt övertygad om att man skulle kunna koppla på turbotrycksmätare på den slangen. Nu när jag har läst lite om det i efterhand verkar dom flesta sätta sitt T-kors i vakuumslangen (den smala slangen) vid dumpventilen.

              Comment


              • #8
                Den svarta burken är vevhusventilationen Är vevhusventilationen igensatt kan det leda till höga hc värden.

                Vad går T-korset till nu??
                Turbo é livet

                Torx måste vara djävulens påfund...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by hellfire
                  Den svarta burken är vevhusventilationen Är vevhusventilationen igensatt kan det leda till höga hc värden.

                  Vad går T-korset till nu??
                  Precis som jag trodde då

                  T-korset ska gå till turbotrycksmätaren, dock har inte den kommit ännu så allt är bara dragit. Jag har satt igen slangen så att det inte kommer in någon tjuvluft iaf.

                  Comment

                  Working...
                  X