Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite besviken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite besviken

    Jag har bytt min orginal EBV mot en AC Delco EBV. Jag får inte lika högt laddtryck längre. Tidigare så laddade den 1,4-1,5 bar med Gtec1 och Vpower. Laddtrycket svajade dock därav bytet. Men nu får jag bara 1,1 bar. Inget svaj på trycket är ju bra men det känns om jag tappat lite. Undrar om det är nåt fel.
    Regards
    lenel
    Alfa 2000 GTV Historic Racer och en gul Coupe 20vt 97

  • #2
    Nejdå! Om du söker bland äldre EBV-trådar ser du att jag fick samma resultat. Även med Audis EBV. De matchar inte std signalerna bara, man får mappa för att få det man vill ha, eller byta tillbaka. Nu hade jag inga större problem med min original men den kanske var mer rengjord eller så berodde det på Novitecchippet.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per
      Nejdå! Om du söker bland äldre EBV-trådar ser du att jag fick samma resultat. Även med Audis EBV. De matchar inte std signalerna bara, man får mappa för att få det man vill ha, eller byta tillbaka. Nu hade jag inga större problem med min original men den kanske var mer rengjord eller så berodde det på Novitecchippet.
      Shit hade jag vetat det så hade jag inte skickat efter denna.
      Men jag får väl kolla och mäta upp motståndet (ohm) på bägge och se om det är det som skiljer.
      Vad annars är en bättre lösning?
      Regards
      lenel
      Alfa 2000 GTV Historic Racer och en gul Coupe 20vt 97

      Comment

      Working...
      X