Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo Problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ja Hellfire, hade jag hittat rätt i verkstadshandboken så hehe :P. Men tack det hjälpte faktiskt.'

    Ska ut till bilen ta ett foto och sen ringa in det jag tror e där LMM sitter.


    Men sen kopplar ur säkringen ur motorrumet ska jag också hitta. men ska se om det e där det är. Bifogar bild strax.

    Comment


    • #32
      Ska beställa ett Apexi luftfilter också.
      Efter att ha kollat på Coupé Info tråden så har jag kommit fram till att det är denna jag ska beställa stämmer det? (dubbelkollar) :

      http://dalhems.se/Product.aspx?guid=...c-622e90d9f6d5

      ok Här e bilden.

      Är det rätt nu då? Är det dom sladdarna jag ska ta loss? och är det där LMM sitter?
      Attached Files
      Last edited by Noctamid; 16 July 2010, 11:02.

      Comment


      • #33
        japp det är där den sitter kopla lös kontakten och klämorna .Medans du meckar kan du ta av en kabel till batteriet så att motorstyrningen nollas .Bilen kan går lite sådär i början inann den lärt sig din nya Lmm

        Om du vill ha en ny kan du köpa en här elle beg av mig

        http://www.ignitioncarparts.co.uk/ snabbare leverans än nån trött svensk verkstad och billigare har andvänt dem flera gånger.

        men gör lite felsökning själv först slangar och dylikt !
        Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
        Fiat Coupe 20v turbo +
        Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

        Comment


        • #34
          Ja nu har jag iallafall beställt ett Apexi filter, 2 veckors leveranstid suck.

          Aja får rengöra LMM så länge och ha kvar det gamla filtret tills dess.

          Det ska va väl inte vara några problem?

          Och visar det sig sen att jag måste byta även LMM så kan jag göra det i samband med att det nya luftfiltret kommer .

          Comment


          • #35
            Köpte AEM filter från creatix.se 2 dagars leverans eller snabbare finns på hyllan också ett tort filter !
            Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
            Fiat Coupe 20v turbo +
            Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

            Comment


            • #36
              Hehe ok. Aja jag ska ut igen och jobba på sjön den 4 Augusti. Så har fram tills dess på mig att fixa upp den .


              Aja nu ska jag ner och se om jag kan få LMM:en rengjord. Sen ska jag ta och testa "köra in" den och se vad som händer .

              Uppdatering följer:::

              Comment


              • #37
                Ja då har jag rengjort det hela där och låtit torka. Dags och sätta in allt igen och testköra. Håller tummarna.

                Annars blir det och åka till PBZ i uppsala. Dom ska tydligen har grym koll på turbos

                wish me luck och tack för all hjälp hittills. Verkligen hjälpsam community måste jag säga. Tummarna upp
                Attached Files
                Last edited by Noctamid; 16 July 2010, 13:50.

                Comment


                • #38
                  Haha oj det hade nog varit enklare att lossa hela röret.. Du fick ju en fin lista från mig ovan..
                  Du har gjort de andra punkterna iaf..?

                  För framtida behov; om du tar loss batterikabeln nollar du allt annat som stereo osv. Lättast är som sagt att lossa säkringen och den sitter under ett litet rektangulärt lock vid sidan av bromsvätskebehållaren. Det står t.o.m ECU på det så du ser vilken säkring det är.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #39
                    Ja då har jag varit ute och varvat den så som det var sagt, men hur många gånger ska jag göra detta? För tycker inte det har blivit någon skillnad :S

                    Comment


                    • #40
                      Du kopplade loss batteriet 30min?

                      Då blir det nog verkstad iaf är jag rädd. Som sagt, Punto Auto eller Via Bil enl. de som testat.
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #41
                        nej det var det jag inte gjorde. och jag kom på att jag nog inte tog ut den rätta säkringen heller i så fall tog ut sladden på FMM bara.

                        men vilken säkring är det? Bifogar 3 bilder så kan du väl säga vilken jag ska dra ut för att nolla den.

                        Förresten ingen som hört något bra om PBZ i uppsala då ?? dom håller ju på med mycket turbos??

                        http://www.pbz.se/kontaktaoss.php
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Oj då var det inte så konstigt att det inte blev nån skillnad, om nu det var felet.

                          Jag som var så nöjd med min fina lista?

                          Det är EFI 30Amp du ska dra loss i 30min.

                          Det är även en tumregel att man kopplar bort all ström innan man jobbar med något som överhuvudtaget rör insprutning/tändning. Det var därför jag skrev ta loss säkring (eller koppla loss batteri).

                          (sorry, mindes fel om vad det står på locket, EFI är insprutningen, kallas även ECU i dagligt tal)

                          Har aldrig hört talas om PBZ men jag har svårt att tro att de kan så mkt om Fiat Coupe?
                          Last edited by per; 16 July 2010, 18:23.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #43
                            Ok men då ska jag ta loss EFI 30 AMP i 30 min och sen se .


                            Ja alltså PBZ blev jag tippsad om av Mekonomen. Dom sa att dom håller på med endast sportbilar, alltså allt ifrån Supras till Impreza etc.

                            Och jag ringde dom och dom sa det liksom, är det en turbo så lär dom kunna hitta felet liksom. Så jag får väl helt enkelt lita på dom om man säger så.

                            Dom ska nog inte ta så mycket betalt för att bara kolla. E ju en annan sak om dom kollar och inte hittar nått. Då blir jag lite misstänksam och kommer testa Via bil eller Punto Auto.

                            Aja då ska jag ut och koppla loss den. Uppdaterar efter jag har kört och försökt .

                            Men hur snabbt ska jag märka att det ändras nått? Ska jag dra på ifrån 3/4 ans växel ifrån 3000 rpm till full gas sakta några gånger och se om det e någon skillnad? eller hur många gånger ska jag testa det?

                            Comment


                            • #44
                              Kör en verkstad som Per rekomenderade.

                              Om dessa bilar kräver att det är någon som vet va de gör!

                              " P B Z sysslar mest med trimmning och reservdels försäljning till mest asiatiska bilar lite som och köpa pizza på kina resturang!"

                              billigt lär det inte bli hos pbz då de är proffs ;-)

                              italienare kräver märkesverkstgäder eller någon med kunskap pga de flesta har väldigt skev inställning till dessa bilar.
                              Last edited by Zetta; 16 July 2010, 19:36.
                              Mvh Zetta ITALIEN BERONDE
                              Fiat Coupe 20v turbo +
                              Fiat Coupe 20v turbo löwenhart /////SAKNAD !

                              Comment


                              • #45
                                Ja då var det provkört:

                                Följande resultat:
                                på 4:ans växel

                                Vid sakta gaspådrag så stannar den vid 0.5 bar, för att sedan stiga sakta till 1.0 bar och hålla sig där.

                                Vid bottengas går den upp till 1.0 för att sedan tappa trycket och gå tillbaka till 0.5

                                på 3:ans växel

                                Sakta gaspådrag går den snabbt till 1.0 för att sedan tappa trycket.

                                Samma sak vid bottengas, 1.0 och sedan tappa trycket igen.


                                Nu har jag testat detta med att nolla ECU:n.

                                Så följande frågor:

                                1.) Blir det någon ändring om jag kanske drar ur batteriet och nollställer allting på det viset?

                                2.) Ska jag köra så flera gånger för att lära in den mer, dom första testerna var ingen förbättring men sedan efter 3 gånger så började den öka trycket och lyckades hålla det vid sakta pågasning men dock inte vid bottengas.

                                3.) Kan det vara något med att man måste ställa in Turbon på nytt på hur mycket den SKA och FÅR ladda? Kan detta vara nollställt?

                                4.) Eller ska jag bara sluta pilla och lämna in den på Punto Auto / Via bil / PBZ AB ???

                                Comment

                                Working...
                                X