Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nyblivien Coupé ägare !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nyblivien Coupé ägare !

    Hejsan alla goa å glada. !

    Tänkte bara kolla lite här med er som vet massa om Fiat Coupé..


    Har nyss köpt mig min pärla en fiat coupé 16v Turbo och har just nu bara nån enstaka fråga.

    Laddtryck original på en 16v t vad ligger det på ungefär ?

    Min laddar 0.5bar vilket jag tycker låter ganska så lite. Enligt förra ägaren ska den dessutom vara chiptrimmad ifrån EvoCars, Vilket jag dock har lite svårt att tro på just nu.. Tror också att ev en packning vid grenröret är paj då jag hört ett par i familjen som är mycket mera kunniga än vad jag är med bilar säga att det låter som den läcker någon stans. Och om den läcker förlorar man väll laddtryck och effekt på den läckan.

    Bortsätt från detta så är jag superduper nöjd med bilen, väldigt fin och speciell. Pinafarina blu tror jag färgen heter vilket vad jag fattat det som bara finns på 20v annars ? Läst trådarna här uppe om faktan och blev lite fundersam om min bil varit krockad nån gång, AirBag lampan på instrumentpanelen lyser.

    Tacksam för svar !

    God natt !

    Vänliga hälsningar

  • #2
    Välkommen till forumet!

    Laddtrycket på en Fiat Coupé 16VT ska ligga på 0,8bar orginal. Det är mycket möjligt att den är chiptrimmad, dock så tappar den ju effekt någonstans. Antagligen läckage som du säger.

    Här har du alla färger som finns till Fiat Coupé: http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...1606#Post31606

    Snubblade även över denna tråd ang. ditt laddtryck: http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...660#Post483660


    Hoppas att du kommer trivas med din 16VT och även här på forumet!
    Last edited by dole; 24 August 2010, 22:54.

    Comment


    • #3
      Välkommen till forumet!

      Laddtrycket på en Fiat Coupé 16VT ska ligga på http://www.fiatklubben.nu/forum/showthread.php?threadid=8545 orginal. Det är mycket möjligt att den är chiptrimmad, dock så tappar den ju effekt någonstans. Antagligen läckage som du säger.

      Här har du alla färger som finns till Fiat Coupé: http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...1606#Post31606

      Snubblade även över denna tråd ang. ditt laddtryck: http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...660#Post483660


      Hoppas att du kommer trivas med din 16VT och även här på forumet!

      Comment


      • #4
        Originally posted by dole
        Välkommen till forumet!

        Laddtrycket på en Fiat Coupé 16VT ska ligga på 0,8bar orginal. Det är mycket möjligt att den är chiptrimmad, dock så tappar den ju effekt någonstans. Antagligen läckage som du säger.

        Här har du alla färger som finns till Fiat Coupé: http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...1606#Post31606

        Snubblade även över denna tråd ang. ditt laddtryck: http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...660#Post483660


        Hoppas att du kommer trivas med din 16VT och även här på forumet!


        Tack Tack, som jag trodde.. Aja kärlek ka bilen ha och det kommer den att få. Kan det vara farligt för bilen om jag åker med den som den är nu ?`Jag kommer trivas superb det är jag säker på

        Comment


        • #5
          Snubblade även över denna tråd ang. ditt laddtryck: http://www.fccuk.org/forum/ubbthread...660#Post483660


          Synd bara att det står på engelska. Är Så otroligt mycket konstiga ord jag inte hört så många gånger

          Comment


          • #6
            ang laddtryck.

            Hej Marcus.
            Roligt att du trivs med min gamla bil.
            Jag tyckte själv att laddtrycket var lågt men turbon laddar ju som den ska ..
            Nästa grej jag skulle kolla var att byta slangarna från motorrummet till turbotrycksmätaren då dessa såg ut att vara torrspruckna.
            EBvn är rengjord så inga problem där.
            Annars trodde jag det var den billiga turbomätaren då den ibland hackade upp sig.

            Airbag lampan började blinka ibland efter att jag tog av polerna på batteriet för att ha bilen på laddning över natten.
            Last edited by Felle; 26 August 2010, 08:08.
            Fiat X1/9 Dallara
            Fiat 124 Special Moretti
            Fiat Grande punto Sporting
            Lancia Thesis 3,2 V6
            Lancia Delta integrale EVO I
            Alfa GTV 3,0 V6
            Fiat Strada 1,9d

            Comment


            • #7
              Sprucken slang till laddtrycksmätaren kan vara jävligt farligt för motorn beroende på var den är inkopplad.. T.ex. på vakuumslangen till bränsletrycksregulatorn (som det ofta blir på 20VT).
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Re: ang laddtryck.

                Originally posted by Felle
                Hej Marcus.
                Roligt att du trivs med min gamla bil.
                Jag tyckte själv att laddtrycket var lågt men turbon laddar ju som den ska ..
                Nästa grej jag skulle kolla var att byta slangarna från motorrummet till turbotrycksmätaren då dessa såg ut att vara torrspruckna.
                EBvn är rengjord så inga problem där.
                Annars trodde jag det var den billiga turbomätaren då den ibland hackade upp sig.

                Airbag lampan började blinka ibland efter att jag tog av polerna på batteriet för att ha bilen på laddning över natten.

                Så du e felix ?
                Okey vi ska som sagt se över bilen lite i helgen så får se om han kan ngt om vart de slangarna är, för jag vet inte alls mycket om just bilar. Är på upplärning Älskar att hålla på med bilar så vill också lära mig det mekaniska..

                Och Per, Hur farligt är det ? Om det är det felet vill säga ? ska jag inte köra bilen alls medans det inte är fixat ?
                Last edited by Frischen; 26 August 2010, 21:01.

                Comment


                • #9
                  Beror på om den är kopplad på det viset som sagt! Är den det kan man väl köra väldigt lugnt iaf.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by per
                    Beror på om den är kopplad på det viset som sagt! Är den det kan man väl köra väldigt lugnt iaf.

                    Hur skulle du koppla den då menar du ? Och vilka slangar menar du ?Och är det krångligt att kolla så alla slangar osv inte läcker ?

                    Comment


                    • #11
                      Bättre att koppla T-korset på slangen till dumpen. Bästa sättet att kolla läckage är nog att suga i vederbörlig slang.. Och på laddtryckmätaren syns det på att den inte fungerar/sämre längre..
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by per
                        Bättre att koppla T-korset på slangen till dumpen. Bästa sättet att kolla läckage är nog att suga i vederbörlig slang.. Och på laddtryckmätaren syns det på att den inte fungerar/sämre längre..
                        Okey, ska försöka prova lite av de tipsen nu på söndag.. Tack så mkt för all hjälp Per.. Väldigt snällt.. Och Laddtrycksmätaren tycks vara fungerande, står på sina 0.5

                        Blir ju att byta ut en del saker iallafall såsom rejälare slangar osv nu till vintern när han troligen blir avställd..

                        Comment

                        Working...
                        X