Har äntligen hittat ett par fälgar till coupén ja tänkte slå till på. De har dock 4x100 bultmönstret så frågan är ska ja köra bult med lös kona eller köpa spacerplattor som ändrar bultmönstret? Spelar det någon roll?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
spacerplattor / bult med lös kona
Collapse
X
-
Re: spacerplattor / bult med lös kona
Originally posted by Ankan
Har äntligen hittat ett par fälgar till coupén ja tänkte slå till på. De har dock 4x100 bultmönstret så frågan är ska ja köra bult med lös kona eller köpa spacerplattor som ändrar bultmönstret? Spelar det någon roll?à la London designmarknad - www.alalondon.se
-
Re: Re: spacerplattor / bult med lös kona
Originally posted by rask
Har att göra med fälgens ET (offset) huruvida du behöver/bör använda spacerplattor. Dessutom kan de stora bromsarna ställa till det. Men är ET rätt och det finns frigång till bromsarna så räcker det med flytande kona...
Fälgarna har ET 40 org är 45 inte sant?
Då kanske ja måste ha plattorna
Comment
-
Re: Re: Re: spacerplattor / bult med lös kona
Originally posted by Ankan
thank you!
Fälgarna har ET 40 org är 45 inte sant?
Då kanske ja måste ha plattornaà la London designmarknad - www.alalondon.se
Comment
-
Tror att det kan vara ET43mm original.. Det säkraste är nog hursomhelst att köra bultar med flytande kona - ju färre bultar/muttrar desto säkrare!
Testa med fälgarna fram för att se hur mkt spacers du behöver. Jag behövde 8mm för mina Liquidmetal 18". Det resulterade i ett totalt ET på 37mm - en aningens bredare spårvidd.Last edited by per; 18 September 2010, 14:53.
Comment
-
skäkert o säkert, de e lika säkert om man håller sig till känd tillverkare typ Manton Racing. Hade det inte varit säkert så hade inte racing bilarna haft de.
Det är minst bökigast men hittar du skruvar med rätt längd så du inte får för få varv i gängan så är de det lättaste/billigaste sättet.
Men som många säger så är det ET och hur långt ut det hamnar som spelar roll oxå.With great power comes the bitches
Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad
Comment
-
Originally posted by per
Tror att det kan vara ET43mm original.. Det säkraste är nog hursomhelst att köra bultar med flytande kona - ju färre bultar/muttrar desto säkrare!
Testa med fälgarna fram för att se hur mkt spacers du behöver. Jag behövde 8mm för mina Liquidmetal 18". Det resulterade i ett totalt ET på 37mm - en aningens bredare spårvidd.
Okej ja det blir att prova sådana bultar till att börja med. Vad hade dina fälgar för ET? Hoppas jag slipper använda spacers Har du märkt någon skillnad på köregenskaperna efter ändrad ET?
Tack för svaren!
Comment
-
Originally posted by Ankan
Okej jag har läst 40 och 45 men ja vet inte.
Okej ja det blir att prova sådana bultar till att börja med. Vad hade dina fälgar för ET? Hoppas jag slipper använda spacers Har du märkt någon skillnad på köregenskaperna efter ändrad ET?
Tack för svaren!
Ett par mm ändrad spårvidd ger ingen märkbar skillnad i egenskaper, men 35-profil på däcken ger direkt styrkänsla!
Comment
Comment