Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slangar???

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slangar???

    Hej alla,

    Det var ett tag sen man skrev här, är väl mest för bilen varit på verkstad senaste tiden. Lyckades paja topplockspackningen på en höger.


    Men iallafall nu är det så att dom fixat en massa annat med bilen också, och nu har dom kommit fram till att 2 slangar måste bytas också. Dessa slangar, säger dom, tillverkas inte i Sverige.

    Är det någon som har koll på vart jag kan få tag på dessa slangar?

    Fiat Orginal nummer:
    46479026
    46525553

  • #2
    Var sitter dom? Är det kylslangar?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Usch ja, så som jag fick förklarat så är det kylslangar jag.

      Har bara dom orginal numren som jag fick utav dom.

      men vet 100% att den ena är en kylslang iallfall.

      Den andra är jag inte säker på

      Comment


      • #4
        Originally posted by Noctamid
        Usch ja, så som jag fick förklarat så är det kylslangar jag.

        Har bara dom orginal numren som jag fick utav dom.

        men vet 100% att den ena är en kylslang iallfall.

        Den andra är jag inte säker på
        Kolla på Fccuk, de har haft någon form av gruppköpstråd ang kylslangar och dylikt... "Hose of death" även kallad...
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #5
          hmm ok, för ska kolla med en släkting i Italien också om han kan fixa det.

          men ska kolla på FCCUK

          tack för tipset

          Comment


          • #6
            Originally posted by Noctamid
            hmm ok, för ska kolla med en släkting i Italien också om han kan fixa det.

            men ska kolla på FCCUK

            tack för tipset
            Antar du kollade med en Fiat-ÅF? Isof lär du inte lyckas bättre med Fiat Italien då vissa detaljer ej finns tillverkning på längre men det kan vara värt ett försökt.
            à la London designmarknad - www.alalondon.se

            Comment


            • #7
              ah alltså bilen är ju på " Via Bil ab " i stockholm nu, och dom sa att dom hade kollat men inte kunnat få tag i den slangen.

              Dom skulle koll på Biltema ( Men gud förbjude hehe )


              Så har kollat på FCCUK nu, skickat ett PM till DavidL, han säljer tydligen sånna coolant hoses kit.

              Samt har jag skrivit till Venair och frågat dom också, då dom tillverkar Turbo Hoses kit, och enligt rykten ska dom ha fått in Coolant Hoses kit också.


              Men om det är någon annan som har någon idé om vart man kan få tag på sånna slangar så bara skriv

              Comment


              • #8
                Tråkigt att bilen inte funkar som den ska.

                Förmodligen kan du inte hitta billigare än via något GB på fccuk. Snyggt med siliconslangar dessutom De har ju flera färger att välja mellan och så håller det bättre.
                Last edited by Ankan; 4 November 2010, 02:33.

                Comment


                • #9
                  Aaa alltså det har varit en massa problem med den ända sen jag skaffa den, tror inte förra ägaren tog riktigt hand om den som han skulle.

                  Men aa funderar på ett sånt 10 stycks kit för kylar slangarna.

                  Nåja, kommer uppdatera min " Projekt " tråd sen med allt jag har gjort med bilen redan och till vilken kostnad :P.

                  Comment


                  • #10
                    Coupén börjar ju komma lite till åren så har man inte skött bilen korrekt så lär både det ena och det andra dyka upp nu.

                    Bara en sån sak som att byta växellådsolja regelbundet är väl det inte många som gör. Tror knappt det finns inskrivet i serviceschemat. Men efter bytet så är ju lådan som ny och lättväxlad även en kall morgon i oktober.
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      Jo precis, bara tråkigt att det ska hända mig. Men så tänker ju alla liksom " varför just mig ".

                      Man får helt enkelt bara göra det bättre själv inte sant

                      Comment


                      • #12
                        Med tiden lär man sig att "se" sådant när man tittar på bilen eller tänker på hur säljaren beter eller uttrycker sig.
                        Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
                        Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

                        Comment


                        • #13
                          Så sant.. Livets hårda skola.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Jo tack, men det e väl lite det som kanske också är bra för framtiden hehe.

                            Nåja vet iallafall vad jag ska tänka på till nästa gång :P.

                            Nu hoppas jag bara att det äntligen bilr färdigt med bilen så man faktiskt kan köra den efter vintern hehe.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Freddan72
                              Coupén börjar ju komma lite till åren så har man inte skött bilen korrekt så lär både det ena och det andra dyka upp nu.

                              Bara en sån sak som att byta växellådsolja regelbundet är väl det inte många som gör. Tror knappt det finns inskrivet i serviceschemat. Men efter bytet så är ju lådan som ny och lättväxlad även en kall morgon i oktober.
                              vad rekommenderar du för växellådsolja Freddan?

                              Comment

                              Working...
                              X