Announcement

Collapse
No announcement yet.

Låsbultar med flytande kona?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Låsbultar med flytande kona?

    Ni som har 4x100 fälgar på qp'n har ni lyckats få tag på låsbultar? En däckkille ja snackade med trodde det var helkört. :/

  • #2
    Jag hittade inga...men så beställde jag mantons bolt-on spacer, och då gick det att använda vanliga lås. Dvs. inga bultar med flytande kona fram...bak är det värre, men man kan ju inte få allt...
    http://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg

    Comment


    • #3
      Originally posted by jordbo
      Jag hittade inga...men så beställde jag mantons bolt-on spacer, och då gick det att använda vanliga lås. Dvs. inga bultar med flytande kona fram...bak är det värre, men man kan ju inte få allt...
      Okej tack men spacers kan jag inte ha då får jag för bred spårvidd. Har et 30 på fälgarna.. Ingen annan som har någon lösning?

      Comment


      • #4
        Kolla med Almir (84:an).
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Kör utan lås men med avskräckande FIAT-navemblem - kan man bara lura tjuven att det är original Fiatfälgar blir de direkt värdelösa. "Inte BMW..? Inte lyxen, inte gulden!!"
          Lätt som en plätt.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Smart Per! Haha

            Comment


            • #7
              Originally posted by per
              Kör utan lås men med avskräckande FIAT-navemblem - kan man bara lura tjuven att det är original Fiatfälgar blir de direkt värdelösa. "Inte BMW..? Inte lyxen, inte gulden!!"
              Lätt som en plätt.
              Djäkligt bra tips, borde förmedlas till Alfa-klubben, har varit flera som har blivit bestulna på sina Alfafälgar där har jag läst på forumet.
              Kör man Fiat kan man långtidsparkera bilen med öppna dörrar och med nycklarna i även i de skummaste kvarteren. Bilen är garanterad orörd när man kommer tillbaka
              Last edited by stooges; 25 March 2011, 09:33.

              Comment


              • #8
                Originally posted by stooges
                Djäkligt bra tips, borde förmedlas till Alfa-klubben, har varit flera som har blivit bestulna på sina Alfafälgar där har jag läst på forumet.
                Kör man Fiat kan man långtidsparkera bilen med öppna dörrar och med nycklarna i även i de skummaste kvarteren. Bilen är garanterad orörd när man kommer tillbaka
                Inte om man har en LE, fråga Alx...
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • #9
                  Originally posted by rask
                  Inte om man har en LE, fråga Alx...
                  Ja, det var tråkigt, men problemet med Coupen är att tjuvarna inte fattar att det är en Fiat, de tror att det är en Ferrari
                  Last edited by stooges; 25 March 2011, 10:01.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by stooges
                    Ja, det var tråkigt, men problemet med Coupen är att tjuvarna inte fattar att det är en Fiat, de tror att det är en Ferrari
                    Exakt!
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Fiat har verkligen dåligt rykte! Var någa som frågade vad ja kör på en fest igår. Fiat coupe svarade jag. Fick 4 sarkastiska småskratt till svar men efter att ja visat bilder blev det tyst

                      Comment


                      • #12
                        Jag ser inte problemet i att tillverka låsbultar med flytande kona. Problemet ligger i om man behöver långa bultar som jag har pga spacers.

                        Man svarvar bort konan på bulten och drar på en ny kona som är flytande, i princip som att dra på en vanlig bricka.

                        Intera är rätt dyra visst men vem som helst med en svarv kan fixa detta. Fördelen med låsbultar som Intera tillverkar är att skallen fyllet hela bulthålet i fälgen så att det inte går att knacka på en hylsa.

                        Bifogar en bild som säger mer än 1000 ord
                        Attached Files
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment

                        Working...
                        X