Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köp utav Fiat eller BMW?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köp utav Fiat eller BMW?

    Hej alla Coupe älskare!
    Jo det är så att jag hade planer på att köpa en 20VT till sommarn, (underbar liten bil) men då det inte har funnits så mycket jobb som jag trodde, (har ett jobb som jag får rycka in när det behövs), så ser det tyvärr inte ut som om jag kommer hinna få råd..:/

    Så då undrar jag, ska jag satsa på en 16 VT eller en BMW e36 328i?

    Någon som har erfarenhet utav de bägge, hur står de mot varandra i prestanda/körglädje?
    Men det som jag egentligen undrar mest; håller 16VT motorn lika bra kvalitet som 20VT?

    Men även om jag skulle skaffa en BMW nu, så betyder inte det att jag aldrig kommer skaffa en Coupe så ni vet..

  • #2
    En sak är säker, köper du BMW E36 så smälter du in i mängden - coupen är bra coolare
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Hehe jo tack jag vet, har blivit lite smått förälskad i Coupe!
      Men är tveksam om jag vill satsa på en 16VT bara..
      Men det känns verkligen törligt, hade varit jättekul med en skön röd 20VT till sommarn..

      Och tyvärr så verkar det ju inte vimla med röda Couper i fint skick i Sverige precis..

      Comment


      • #4
        Kolla köp & sälj. Det finns en röd till salu.
        Och så finns det en röd i Coupeforumet. Sök på "värdering av min Coupe".
        Last edited by Freddan72; 27 March 2011, 20:35.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          20VT för 35

          Hehe, hade nästan bestämd mig för en BMW som jag ska titta på på fredag, men så kom en 20VT upp på blocket nu för 35!
          Frågan är om det är nå "skumt" med den eller inte, och den är i Malmö så de blir en braa bit att åka bara för att hitta en bil som motorn är halvt paj på eller något sådant..

          Så jag tänkte höra vad ni tycker, och om ni eventuellt har stött på den

          Svara gärna snabbt, så det är nära med ett annat bilköp som sagt

          http://www.blocket.se/malmo/Fiat_cou...8.htm?ca=7&w=3

          Comment


          • #6
            Ser väl bra ut tycker jag, ingen jag sett innan. Importbil som de flesta andra (ingen strålkastarspolning) Coupeer.
            Inget mystiskt med den direkt.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Ok men är det inte ett väldigt bra pris?
              Eller är det 20VT i toppskick och dyra fälgar m.m som kostar runt 55 kanske?..

              Comment


              • #8
                Jo. Plus 17000mil med. Inte för att många mil behöver betyda nåt egentligen.
                Du får kolla på den o prova!
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Jo skulle garanterad åkt på en gång om det bara hade varit närmare..:P
                  (Bor i Karlstad)
                  Blev lite jobbig situation nu när man nästan har bestämd sig för en annan bil...

                  Comment


                  • #10
                    Klart du ska ha en coupe! Finns ju lite folk här på forumet som är från karlstad med omnejd ifall du vill klämma och känna
                    Turbo é livet

                    Torx måste vara djävulens påfund...

                    Comment


                    • #11
                      Joo vi får se hur jag gör..
                      Ska iallafall åka och titta på BMW:en nu på Fredag, så får vi se hur mycket jag kan pruta, om jag inte kan pruta ner den speciellt mycket så blir de nog en tripp ner till Malmö..

                      Annars så hade jag tänkt mig att kanske satsa på en Coupe till nästa sommar, då jag förhoppningsvis har en liten bättre ekonomi:P

                      Jaså? Har faktiskt aldrig sett en Coupe i Karlstad.. Inte i Värmland heller..:P
                      Men visst, om det finns nån runt Karlstadtrakten som kan låte en känna och klämma lite så hör av er:P

                      Comment


                      • #12
                        Ja var där i sommras efter nurburgring!
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • #13
                          Kolla med Mcpot, hans var till salu för ett tag sedan. Provas och skicka ett PM, han kanske inte har sålt sin än:

                          http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...iat+coupe+20VT
                          à la London designmarknad - www.alalondon.se

                          Comment


                          • #14
                            En vän till mig hade för några år sedan just en BMW e36 328i med extraktor-grenrör och större avgassystem.
                            Dom gånger vi var ute och åkte tillsamans var min 20vT helt orginal i motor, men det var trots det enorm skillnad i acceleration.
                            Fick provköra hans e36 och måste ju säga att den faktiskt låg finare på vägen. Kan iofs bero på att han hade coilovers och min Coupé var helt orginal i fjädringen då.

                            Hur som helst, e36an kändes som en ren dussinbil och var inte alls något speciellt att köra, medans Fiaten andas passion för varje meter man åker.

                            Om jag var du skulle jag deffinetivt satsat på en 16vT. Spara undan en slant och sätt dit ett lite större avgassystem och ett chip så går den nog som en 20vT ändå.
                            Tidigare bilar:
                            Volvo 480ES 2006-2007
                            BMW 320i E30 2007-2008
                            Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
                            Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
                            + nån volvo 740 samt volvo 240

                            Comment


                            • #15
                              Blev en BMW för killen tyvärr. Nåväl, har var fortfarande sugen så hoppas han kommer tillbaks nästa år...
                              à la London designmarknad - www.alalondon.se

                              Comment

                              Working...
                              X