Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tänkte polera lyktglasen och har lite frågor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tänkte polera lyktglasen och har lite frågor.

    Vet att det finns ett gäng trådar om detta redan och jag har läst igenom det men infon blir lite utspridd.

    Hur går man tillväga för att öppna lysena? Det kanske är självklart när man väl tittar på dem men passar på att fråga er som har gjort det.

    Ja, jag måste öppna dem för det ser ut som det kommit fukt på insidan och de behöver poleras på båda sidor.

    Vad behöver man ha för utrustning?

    Lutar åt att det blir polermaskin... Vad har ni använt?
    Fiat Coupé 20V Turbo -99

  • #2
    Edit: Per postade ju tips i min biltråd, det hade jag glömt av. Varmluftspistol för att öppna alltså.

    Originally posted by per
    Lysena blir kanonbra av isärtagning (medelst varmluftspistol), polering (lätt bilpolish + vax) för hand, ihoplimning (silikon) och ett set Xenonlampor (förslagsvis 4300K med slim ballast) för halvljuset.
    Fiat Coupé 20V Turbo -99

    Comment


    • #3
      Lysena blir kanonbra av isärtagning (medelst varmluftspistol), polering (lätt bilpolish + vax) för hand, ihoplimning (silikon) och ett set Xenonlampor (förslagsvis 4300K med slim ballast) för halvljuset.

      Det som står ovan funkade inte för mig.
      Jag tog isär ena lyktan och invändigt så var den jätteren så den andra tog jag aldrig isär.

      Jag våtslipade lyktan
      Sen polerade jag
      Och sen använde jag klarlack

      Polering tog inte bort skiten så jag var tvungen att våtslipa.
      Jättenöjd med resultatet.

      Comment


      • #4
        handpolering med autosol + maskinpolering med 3M polish efteråt funkade för mig. Prova att göra rent utsidan först så att du inte plockar isär lyktorna i onödan

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ankan
          handpolering med autosol + maskinpolering med 3M polish efteråt funkade för mig. Prova att göra rent utsidan först så att du inte plockar isär lyktorna i onödan
          Den ena lampan är jag helt säker på att det är på insidan också, man ser liksom hur det blivit en fläck där som inte känns på utsidan om man polerar. Putsade upp dem lite snabbt när bilen köptes men tänkte göra det ordentligt nu.
          Fiat Coupé 20V Turbo -99

          Comment

          Working...
          X