Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupéikoner till TomTom GPS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupéikoner till TomTom GPS

    Såg att det fanns ikoner för TomTom på fccuk men jag tyckte inte de var så bra och så saknades min färg så jag gjorde helt enkelt några egna då det var supersimpelt.



    Länk:

    http://martinoberg.se/tomtomicons/Coupe_Icons.zip

    Instruktioner för hur man gör finns i filen.

    Om det är någon som vill ha och saknar sin färg så kan jag nog fixa det, säg bara till här i tråden så fixar jag när tid finnes.

    Fiat Coupé 20V Turbo -99

  • #2
    Snyggt!
    Bra jobbat. Nu får man väl byta ut sin Navman då.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Häftigt! Ser ju kanon ut på GPS:en.

      Synd att man inte har en TomTom, eller ens en fungerande GPS.

      Panda 169

      Comment


      • #4
        Kul grej!
        Var kan man hitta dem, jag skulle vilja ha en vit 500 (Abarth).
        /Micke

        500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

        Comment


        • #5
          Originally posted by offroader View Post
          Kul grej!
          Var kan man hitta dem, jag skulle vilja ha en vit 500 (Abarth).
          Köper du TomTom 2 från din Fiat/Abarth återförsäljare och parar ihop den med bilen så får du Abarthgrafiken i hela enheten inkl bilikonen på kartan.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Originally posted by 84jr0 View Post
            Köper du TomTom 2 från din Fiat/Abarth återförsäljare och parar ihop den med bilen så får du Abarthgrafiken i hela enheten inkl bilikonen på kartan.
            Jag köpte en Tomtom på Blocket och nu lyckas jag inte para ihop den med bilen.
            Jag tror mig ha fått fram att Tomtom 2 inte går att para ihop med en 500 -08 för att bilen är för gammal, någon som vet om det stämmer?
            Telefonen säger att den hittar Tomtom:en, bilen ger mig en kod för att para ihop och Tomtom:en säger att den inte hittar några enheter......
            Bilen är uppdaterad för att kunna paras ihop med min telefon och jag har även lyckats få den att prata engelska (i.st.f. tyska...)
            Behöver man uppdatera bilen ytterligare eller kommer det inte att fungera så att det bara är att sälja Tomtom:en igen? (Det kanske var därför förra ägaren sålde den?)
            /Micke

            500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

            Comment


            • #7
              Ring fiat å kolla de hjälper säkert till
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #8
                Originally posted by offroader View Post
                Jag köpte en Tomtom på Blocket och nu lyckas jag inte para ihop den med bilen.
                Jag tror mig ha fått fram att Tomtom 2 inte går att para ihop med en 500 -08 för att bilen är för gammal, någon som vet om det stämmer?
                Telefonen säger att den hittar Tomtom:en, bilen ger mig en kod för att para ihop och Tomtom:en säger att den inte hittar några enheter......
                Bilen är uppdaterad för att kunna paras ihop med min telefon och jag har även lyckats få den att prata engelska (i.st.f. tyska...)
                Behöver man uppdatera bilen ytterligare eller kommer det inte att fungera så att det bara är att sälja Tomtom:en igen? (Det kanske var därför förra ägaren sålde den?)
                Det ska gå... Har din bil tillvalet 68R anslutning i panelen? Ser ut som på bilden nedan:


                Här finns komplett kompatibilitets lista: http://www.blueandme.net/blueandme/i...disponibilita/

                Efter att jag uppdaterade Blue & Me senast i min bil så sopar den alla tidigare enheter så man för para ihop allt på nytt och vid första försöket så kunde den inte hitta TomTom2 enheten.

                Instruktionsböcker online finns här: http://aftersales.fiat.com/elum/Mode...part_number=#1

                Säg till om du inte lyckas så försöker jag hjälpa dig mer...
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Ja, jag har den anslutningen i min bil, men jag har läst mig till att det finns någon som heter 54K som går att docka i och förser Tomtom:en med spänning. Däremot ska det inte gå att para ihop.....?
                  68R ska bara finnas från september 2010 så då antog jag att jag har 54K?
                  Informationen har jag hittat i inlägg på Fiatforum.com.

                  Länkarna verkar strula för tillfället, får göra ett nytt försök i morgon.
                  /Micke

                  500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by offroader View Post
                    Ja, jag har den anslutningen i min bil, men jag har läst mig till att det finns någon som heter 54K som går att docka i och förser Tomtom:en med spänning. Däremot ska det inte gå att para ihop.....?
                    68R ska bara finnas från september 2010 så då antog jag att jag har 54K?
                    Informationen har jag hittat i inlägg på Fiatforum.com.

                    Länkarna verkar strula för tillfället, får göra ett nytt försök i morgon.
                    Jag läste lite på diverse forum och fler har problemet med både gen 1 och gen 2 Blue & Me. Antar att du har den senaste uppdateringen från blueandme.net? Har du kollat i bilens meny att det redan inte ligger andra enheter som är parade med bilen, för jag tror inte att man kan ha obegränsat med enheter. Testat med en fabriksåterställning av TomTom enheten? Finns även uppdateringar till TomTom enheten som man kan installera från www.tomtom.com
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Nu har jag gjort nya försök.....

                      Uppdaterat den till Blueandme 5.6 (som jag tror jag gjort tidigare), försökt synka enl. de instruktioner jag hittat för Tomtom2. Bilen hittar Tomtom:en men Tomtom:en säger att den inte hittar några Bluetooth-devises (eller nå´t liknande).

                      Tyvärr tror jag inte jag fick någon kabel med till Tomtom:en så jag kan inte koppla upp den mot datorn för fabriksåterställning eller uppdatering. Det borde väl vara en sån här man ska ha? http://www.mytrendyphone.se/shop/tom...ta-84782p.html
                      /Micke

                      500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

                      Comment


                      • #12
                        Kabeln ser rätt ut i alla fall. Dock kan jag inte svara på varför det inte går att para ihop den.
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment


                        • #13
                          Har nu beställt kabel, sen får jag se om det hjälper med fabriksåterställning och uppdatering......
                          /Micke

                          500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

                          Comment


                          • #14
                            Prövat med ny kabel och uppdaterat TomTom:en, fabriksåterställt och efter ett antal mejl till TomToms Support Team så säger de att min TomTom 2 inte är kompatibel med min bil, för den är för gammal......

                            Någon som har en TomTom (1) och vill byta till en TomTom 2?
                            /Micke

                            500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

                            Comment


                            • #15
                              Hej

                              Ikoner funkar inte på den senaste serien av TomTom, Nav 4, utan endast på Nav 3 och äldre. Fråga mig inte vad det betyder i tid men det var det svaret jag fick på TomTom forumet. Köpte en TomTom GO 500 av senaste sort för att lattja till den med en Fiat Coupé. Besviken och hoppas på bättring i nyare firmware release'er.

                              Med vänlig hälsning
                              Goran
                              Last edited by Goc924; 16 July 2014, 21:09. Reason: Korrigering
                              Sportbilshistoria:
                              12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                              08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                              06-10 Porsche 924 N/A -83
                              01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                              97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                              Comment

                              Working...
                              X