Tja
Startade upp QP'n idag efter kamremsbyte, kopplingsbyte, FMIC montering o s v men... det gav inte alls den ljuva värmen i min kropp jag hade hoppats på. Första gångerna jag testade startade den upp för att gå orent som fan och sen dö igen, gång på gång. Har monterat en 255LPH pump som jag tycker låter för högt och dessutom låter det konstigt i fulerailen när jag vrider på tändning, något tips på vad det kan vara?! BTR'en som inte klarar trycket?
Nåväl jag förutsatte att pumpen jag köpt (ny) var nåt fel på så jag bytte till orginalpumpen igen. Nu startade den direkt MEN!! Jag har ett otrevligt knackande från toppen (låter det som) vid 5ans cylinder. Inte alls som spridarticket utan mycket hårdare. Jag lät bilen gå varm för att se om det kan ha varit luft i en lyftare... men icke, samma ljud. Får ett otrevligt metalliskt biljud om jag ger lite gas åxå.
Har gjort ett komptest och ettan till fyran ger ca 10bar medens 5an ger 8?! Har dubbel och trippelkollat kammarna, dom står som dom skall. Och hade dom inte det så borde ju fler cylindrar gett upp med 0 komp som följd.
Så VAD FAN KAN HA HÄNT??!!
Startade upp QP'n idag efter kamremsbyte, kopplingsbyte, FMIC montering o s v men... det gav inte alls den ljuva värmen i min kropp jag hade hoppats på. Första gångerna jag testade startade den upp för att gå orent som fan och sen dö igen, gång på gång. Har monterat en 255LPH pump som jag tycker låter för högt och dessutom låter det konstigt i fulerailen när jag vrider på tändning, något tips på vad det kan vara?! BTR'en som inte klarar trycket?
Nåväl jag förutsatte att pumpen jag köpt (ny) var nåt fel på så jag bytte till orginalpumpen igen. Nu startade den direkt MEN!! Jag har ett otrevligt knackande från toppen (låter det som) vid 5ans cylinder. Inte alls som spridarticket utan mycket hårdare. Jag lät bilen gå varm för att se om det kan ha varit luft i en lyftare... men icke, samma ljud. Får ett otrevligt metalliskt biljud om jag ger lite gas åxå.
Har gjort ett komptest och ettan till fyran ger ca 10bar medens 5an ger 8?! Har dubbel och trippelkollat kammarna, dom står som dom skall. Och hade dom inte det så borde ju fler cylindrar gett upp med 0 komp som följd.
Så VAD FAN KAN HA HÄNT??!!
Comment