Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nya fälgar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nya fälgar

    Hej grabbar,

    Har kommit över en sida som tillverkar fälgar efter beställning. Och som vi alla vet är detta ju guldvärt för just 20VT:n då det är brembo bromsar.

    Så för det första för alla er som letar efter ett par schyssta fälgar till 20vt:n med brembo kolla in sidan längst ner i denna post.


    Nu dock till min fråga, jag tänkte beställa ett par 17'' fälgar utav dom, och jag vet precis hur dom ska se ut och allting.

    Nu kommer jag dock till det jag egentligen borde veta, vilken " width " ska jag ha på fälgen, och vilken ET för att det med stor säkerhet ska gå fritt för Brembosen och inget tar i?

    Det är alltså först och främst total " width " och Clearance jag letar efter?

    Vet att det finns någonstans här på forumet och hade det uppskrivit innan men har tappat bort det. Hjälp är önskvärt.

    http://www.imagewheels.co.uk/pages/wheels_cast.html

    PS: Bilden är "photoshoppad" då dom inte hade någon bild uppe med just det utseendet på fälgen. Men om jag vill ha den så, så var jag tvungen och ta reda på den information jag söker.

    Blir i så fall Sandwich mount och lockplates
    Attached Files

  • #2
    "rätt" ET på fälgarna betyder inte att du klarar bremboken. Det beror på fälgens utformning på insidan. Mina fälgar har ET 30 och de passerade med ganska god marginal men det betyder inte att dina kommer att göra det.

    Comment


    • #3
      Hmmm ok, du hade 18'' va? Så vad borde jag säga till tillverkaren? Menar om du kollar på bilden så ser ju inte erkrarna ut och gå in något värst mycket.

      Sen är det ju också att jag vill ha sandwich mount, och det e väl kanske där det fallerar att det inte är möjligt om jag ska ha ett ET på 30.

      Jag får helt enkelt kanske hem och kolla på fälgen vad det står på den jag har på nu, och sen göra en manuel mätning på hur mycket clearance jag behöver så får jag rådgöra med tillverkarna om det endast går att ordna som frontmount.

      Comment


      • #4
        yes 18"
        det är nog säkrast att du mäter som sagt så du vet minimummåttet för att det ska gå vägen

        Comment


        • #5
          Jo jag får väl göra det för säkerhets skull hehe.

          sen ska jag bara komma på vad antal MM innebär i ET :S

          Comment

          Working...
          X