Announcement

Collapse
No announcement yet.

När är Coupen som bäst ? : )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • När är Coupen som bäst ? : )

    Jag körde igår och hämtade en släkting på Skavsta flygplats och måste bara dela med mig av bilkänslan ! Jag anser coupen som bäst när man ligger på svepande typ motorväg/90 väg med svepande snabba kurvor. Snabb,stabil och grymt kompetent ! Insåg precis att det inte blir någon försäljning innan sommaren : ) den är för snygg och för bra helt enkelt ! Den är för snygg framförallt !

    Okej den drar lite bensin speciellt när man gasar och hm den är ju visserligen lite högljudd uppåt 170 km/h pga vindbrus och lite däckljud... Jag kan även tycka att drivlinan inte är tillräckligt tight alltså mjuk och flytande i lägre fart eller låga varv... 310 NM finns helt säkert men inte på lågvarv...

    Vad tycker ni ? när är coupen som bäst ?

  • #2
    Sempre
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      En Coupé 20vT är som bäst när man ligger brevid en e46 BMW M3 på tvåfilig motorväg i 110km/h när båda stämplar fullt, för att efter en stund titta ner på hastighets-mätaren som visar 230km/h och INSE att man fortfarande ligger jämnsides med M3an.

      Den dagen var FloRic glad!!
      Tidigare bilar:
      Volvo 480ES 2006-2007
      BMW 320i E30 2007-2008
      Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
      Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
      + nån volvo 740 samt volvo 240

      Comment


      • #4
        Originally posted by FloRic
        En Coupé 20vT är som bäst när man ligger brevid en e46 BMW M3 på tvåfilig motorväg i 110km/h när båda stämplar fullt, för att efter en stund titta ner på hastighets-mätaren som visar 230km/h och INSE att man fortfarande ligger jämnsides med M3an.

        Den dagen var FloRic glad!!
        Vad hände sen då??
        Turbo é livet

        Torx måste vara djävulens påfund...

        Comment


        • #5
          Originally posted by hellfire
          Vad hände sen då??
          Sen släppte vi av.. :P
          Tidigare bilar:
          Volvo 480ES 2006-2007
          BMW 320i E30 2007-2008
          Fiat Coupé 20v Turbo -98 2007-2011
          Fiat Bravo HGT 20v - 98 2011-2012
          + nån volvo 740 samt volvo 240

          Comment


          • #6
            Var tvungen att ta ut bilen igen idag då jag verkligen fått mersmak. Tjejen ville hälsa på en kusin i Karlskoga så det var bara att dra på sig solbrillorna ställa in recarostolarna i aktivt körläge och ge sig iväg.

            Coupèn ligger fanimej klippstabilt särskilt efter den framvagnsinställning jag nyligen gjort. Vid något tillfälle var jag i princip ensam på motorvägen, vackert väder och accelaration upp till 230 km/h (innan tjejen började tjata om att det går fort osv)

            Dock var det lite mindre roligt att tanka he he då jag fixerat mig att bilen endast ska gå på 99 oktan V-Power så kostar det att ligga på topp. Körde totalt 60 mil och måste ha legat kring 1-1,2 liter milen men då gick det fanimej undan ! Just nu har jag endast en måbra känsla över allt med bilen ! Roligt att kunna känna så efter 2 år !

            /Italia

            Comment


            • #7
              Originally posted by FloRic
              En Coupé 20vT är som bäst när man ligger brevid en e46 BMW M3 på tvåfilig motorväg i 110km/h när båda stämplar fullt, för att efter en stund titta ner på hastighets-mätaren som visar 230km/h och INSE att man fortfarande ligger jämnsides med M3an.

              Den dagen var FloRic glad!!
              Varit med om samma fast jag drog sakta ifrån!


              Annars som bäst förutom att sätta dit BMW-förare som tror dom är snabbast på vägen så måste jag säga Nürburgring. Den är byggd att köra snabbt med och det var det roligaste jag gjort med coupen!
              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

              Comment


              • #8
                Originally posted by smOOth
                Varit med om samma fast jag drog sakta ifrån!


                Annars som bäst förutom att sätta dit BMW-förare som tror dom är snabbast på vägen så måste jag säga Nürburgring. Den är byggd att köra snabbt med och det var det roligaste jag gjort med coupen!
                +1
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Re: När är Coupen som bäst ? : )

                  Mellan 3-5000 varv!! Då laddar nämligen min turbo nått djävulskt bra
                  Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                  Min projekttråd - 19T
                  Min Youtube kanal
                  >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                  Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                  Comment

                  Working...
                  X