Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite trimning på gång!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite trimning på gång!

    Nu ska jag äntligen ta tag i motorn lite och få den lite mer top notch!
    Först byte av IC, sen vidare till nya bränsle pumpen wallbro 255, och gtec 2, sedan in för en mappning hos fc performance!

    Vet nån om FC performance installerar en laddtrycks mätare i klockans position eller ska man ge sig på det själv? =)
    Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
    Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

  • #2
    Re: Lite trimning på gång!

    Originally posted by Torsten 20vt
    Nu ska jag äntligen ta tag i motorn lite och få den lite mer top notch!
    Först byte av IC, sen vidare till nya bränsle pumpen wallbro 255, och gtec 2, sedan in för en mappning hos fc performance!

    Vet nån om FC performance installerar en laddtrycks mätare i klockans position eller ska man ge sig på det själv? =)
    Ska du posta bilen till england

    Laddtrycksmätare fixar du själv.

    Du får nog läsa på lite angående trimning. Finns många bra länkar under coupe-infon och på www.fccuk.org/forum

    . Gtec är onödigt om du ska köpa ny programvara av FC performance. IC kan vara bra att byta.

    Så länge du inte ska börja byta turbo så hänger orginal pumpen med länge även om det kan vara värt att se över strömmatningen (guide för detta finns även det under coupe-info)
    Turbo é livet

    Torx måste vara djävulens påfund...

    Comment


    • #3
      Även med den turbon du har (GT28R) räcker originalpumpen. Men du borde göra "kabel-modden" till pumpen så att du har ström nog. Som sagt är GTEC helt onödigt då du får ett helt nytt chip av FC Performance. Laddtrycksmätare är bra att sätta in på en gång så du ser vad som händer. I min sitter den på klockans plats, snyggt o funkar bra tycker jag.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Hör lite med Leighton (FC Performance) vad han tycker. Personligen hade jag monterat den då det inte kan vara fel med en bättre (=starkare) pump vid trimning. Jag hade även monterat en 3.8 bars bränsletrycksregulator så att dina spridare inte kör på 100% duty cycle när du tar ut max effekt.

        Min laddtrycksmätare har alltid suttit i a-stolpen. Tycker att man ser den bäst där. Man behöver inte flytta blicken speciellt mkt från vägbanan för att se den.
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Jag tror de blir som Per säger där en direkt matad strömsladd med relä, och en 3,8 bar bränslereglering! Pumpen och allt fick jag ju i och för sej med när ja köpte bilen..
          Per du som har den i klockan, var de krångligt att få loss panelen där, har försökt lite men vill inte bända och bryta sönder nått! sitter de skruvar i fläkten som ska loss kanske?

          silken tajt konstruktion dom har gjort på FMIC röret från turbon till ICn, omöjligt att få den i rätt vinkel ju, får inte på plasten under motorn!
          kanske bygga eget direkt till icn istället för att den ska gå sån lång väg? =)
          Coupe 20VT Plus - 99 - Avställd
          Volvo V40 Cross Country -17 - påställd

          Comment

          Working...
          X