Announcement

Collapse
No announcement yet.

Var kan jag köpa en spindelled?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Var kan jag köpa en spindelled?

    Hej!

    Nu var det dags för besiktning igen. Tyvärr fick jag ett par 2r.

    Glapp i höger spindelled
    Handbromsen tar inte på höger sida
    379 i HC fick jag också...

    Jag har sökt som en galning efter spindelled till bilen utan lyckat resultat. Hittade några trådar här i forumet men länkarna är oftast döda. Det jag har kommit fram till är att spindelled ev. heter "Ball Joint" på engelska. Så jag hittade dessa på ebay: http://cgi.ebay.co.uk/FIAT-COUPE-SUS...item3a650d39b8

    Jag vill bara försäkra mig om att det är en sånhär jag behöver innan jag beställer? Annars skulle jag uppskatta om någon kunde länka mig till ett ställe där man kan köpa en spindelled till en 16VT -94.

    Handbromsen har jag inte direkt hunnit kolla på men jag antar att det går att spänna vajern med ett vajerlås eller korta ner den på något sätt? Det går i alla fall inte att spänna med muttern som sitter vid handbromsen.

    Jag har som sagt en Coupé 16VT -94, är det något mer ni behöver veta så är det bara att fråga.

    Tack på förhand!

  • #2
    Det där var en dropplänk till krängningshämmaren! Det kan vara bra att passa på att byta även dessa när du ändå river eftersom dom är billiga.
    Vad du behöver är en hel länkarm om spindelleden är kass. Den är pressad och man byter därför hela länkarmen så får man fräscha bussningar på köpet. Kostar typ 1100 kr på Autexperten/Meca/Mekonomen.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      http://cgi.ebay.co.uk/FIAT-COUPE-16-...item25657fc6ed

      Det är såna här du vill ha. Men inte begagnade!!! Köp nytt.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Köp ny handbromswire när du ändå är på Mekonomen.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment

        Working...
        X