Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad är detta för typ av relä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad är detta för typ av relä?

    Igår efter att jag hade varit ute och åkt en sväng och ställt in bilen i garaget så skulle jag öppna motorhuven på Coupén. När jag drog i spaken inne i kupén så rasade följande manick ner i handen.

    Är det någon som vet vad detta är för typ av relä och var i coupén den ska sitta?
    Attached Files
    Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

  • #2
    Passade tydligen på plats E9 i säkringsboxen så jag tryckte dit den där. Är det någon som vet vad plats E9 styr för funktion i bilen?

    Verkar som om den styr viloläget för torkarna. Stämmer det tro?
    Last edited by Valentino_Puzo; 21 July 2011, 12:16.
    Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

    Comment


    • #3
      Står i verkstadshandboken tror jag.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Nej men här http://www.polak.ch/coupemanual/1800cc%20fuse%20box.htm finns något men det är för Fusebox 1.8 ltr.

        Kollade också här men den finns inte med http://www.polak.ch/coupemanual/techcharts.htm.

        Bilden som jag bifogade ser mer ut som om den är tillverkad eftermaknad. Den passade i alla fall in i E9 så jag kan inte tänka mig att den går in någon annanstans. Provade i en del lediga uttag men det var stopp där. Ska testa torkarna och se om dom funkar som dom ska. Tänkte bara om det var någon som kännde igen detta..
        Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

        Comment


        • #5
          Problemet är löst. Det var ett relä till torkarfunktionen. Allt OK igen.
          Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

          Comment


          • #6
            ...

            ...skönt att det löste sig! Moget att sakerna ramlar ur ha ha ha ha ha!!!
            /Giallo Ginestra

            Comment


            • #7
              Jag råkade ut för typ samma några år sen.
              En kompis skulle gå till bilen och hämta en väska i bagaget. Jag sa att spaken till bakluckan sitter vid förarstolen.
              Hon kom tillbaka med en plastbit (relät) i handen och ingen väska
              Hon hade alltså tagit fel (dragit i relähållaren) och inte sett bakluckespaken...
              Coupé 20VT LE -99 Svart
              Camaro V8 1LE -14 Röd
              Huracan V10 610-4 -14 Grå
              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

              Comment


              • #8
                Re: ...

                Originally posted by plant
                ...skönt att det löste sig! Moget att sakerna ramlar ur ha ha ha ha ha!!!
                Moget eller omoget? Har nog mer att göra med hur hård fjädring det är i bilen.
                Det man inte har i brallan har man under huven i en Fiat Coupé 20V Turbo

                Comment

                Working...
                X