Hej alla glada fiat-ägare,
Jakten på en bil fortsätter för mig och börjar accelerera nu när jag till 99% fått sålt min nuvarande "bil". Tanken från början var att skaffa en skysst Coupe som sommarbil. Jag backade ur en affär och har inte hittat många fina coupeer i Sverige efter det.
Nu så har Andre här på forumet bestämt sig att sälja sin 20Vt LE som han haft i 2 månader.
Jag och smooth ska åka ner till skåne och titta på den nu på söndag. Vill bara än en gång ha lite tips.
Problem med bilen och saker som åtgärdats, som jag förstått det, är följande:
- Det har varit lite snack om blårök osv som kan grunda sig i turbo-problem. Bilen har rullat 8000 mil och jag vill mest veta hur länge original turbon överelever? Vad kan det kosta att byta turbon om jag nu hade velat göra det? De ska ha tittat på turbon på Fiat och bekräftat att den är i bra skick.
- Tankröret och tanken är bytt på bilen. De hade tydligen rostat och börjat läcka, är detta vanliga problem?
- Slutröret har i princip rostat bort och jag kommer behöva byta det ganska omgående, det ser förjävligt ut.
- Kamrem är bytt.
- Bultar och packningar(tror jag) runt grenröret är bytt och fixat
Förutom en ganska djup repa i lacken på bakskärmen verkar de inte vara några problem med bilen.
Som extra får jag med en H&R sänkningssats, en vinge och ett trim-chip.
Hoppas verkligen på att denna bilen kan vara den "rätta". Historiken ser lovande ut, och mycket dokumentation finns.
Jakten på en bil fortsätter för mig och börjar accelerera nu när jag till 99% fått sålt min nuvarande "bil". Tanken från början var att skaffa en skysst Coupe som sommarbil. Jag backade ur en affär och har inte hittat många fina coupeer i Sverige efter det.
Nu så har Andre här på forumet bestämt sig att sälja sin 20Vt LE som han haft i 2 månader.
Jag och smooth ska åka ner till skåne och titta på den nu på söndag. Vill bara än en gång ha lite tips.
Problem med bilen och saker som åtgärdats, som jag förstått det, är följande:
- Det har varit lite snack om blårök osv som kan grunda sig i turbo-problem. Bilen har rullat 8000 mil och jag vill mest veta hur länge original turbon överelever? Vad kan det kosta att byta turbon om jag nu hade velat göra det? De ska ha tittat på turbon på Fiat och bekräftat att den är i bra skick.
- Tankröret och tanken är bytt på bilen. De hade tydligen rostat och börjat läcka, är detta vanliga problem?
- Slutröret har i princip rostat bort och jag kommer behöva byta det ganska omgående, det ser förjävligt ut.
- Kamrem är bytt.
- Bultar och packningar(tror jag) runt grenröret är bytt och fixat
Förutom en ganska djup repa i lacken på bakskärmen verkar de inte vara några problem med bilen.
Som extra får jag med en H&R sänkningssats, en vinge och ett trim-chip.
Hoppas verkligen på att denna bilen kan vara den "rätta". Historiken ser lovande ut, och mycket dokumentation finns.
Comment