Announcement

Collapse
No announcement yet.

Larm + centrallås?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Larm + centrallås?

    Hejsan!

    Har upptäckt att min bil på senaste tiden inte vill spela helt 100%. Eller inte direkt bilens fel utan larmets!

    Larmet funkar, men när man låser och öppnar upp bilen så reagerar inte centrallåset.

    Nån som haft nått liknande fel och kan säga vad ni gjorde för att fixa de?
    Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

  • #2
    Re: Larm + centrallås?

    Originally posted by Dice
    Hejsan!

    Har upptäckt att min bil på senaste tiden inte vill spela helt 100%. Eller inte direkt bilens fel utan larmets!

    Larmet funkar, men när man låser och öppnar upp bilen så reagerar inte centrallåset.

    Nån som haft nått liknande fel och kan säga vad ni gjorde för att fixa de?
    Måste låsa bilen i låset för att bilen ska låsas, de känns lite väl 80-tal :P

    Ingen som har nån ide vart o hur jag ska kolla/göra?
    Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

    Comment


    • #3
      Originallarm eller annat..? Verkar som att larmets signal till centrallåset glappar helt enkelt.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Centrallåsboxen sitter under förarsätet. Vet dock inte vad de e för färg på kablarna som går till dörrarna. Nån som vet nåt kopplings schema??

        Jag har kopplat in eget larm och har endast centrallås styrningen kvar. Vet ej vilka kablar de skall in på i boxen, färg från dörrarna alltså.

        Men styrningen e ju där så de e bara att mäta. Du kan ju även mäta vid larmboxen och se om den skickar signal till centrallåsboxen.

        Kommer följa denna tråd för då kanske jag kan få igång min styrning oxå
        "Kööör för faaan, KÖÖÖR!!!" *tuuut tuuuuut*
        "Meeen köööööör dååå!??" *tuuuut*

        Comment


        • #5
          Originally posted by floodyrocker
          Centrallåsboxen sitter under förarsätet. Vet dock inte vad de e för färg på kablarna som går till dörrarna. Nån som vet nåt kopplings schema??

          Jag har kopplat in eget larm och har endast centrallås styrningen kvar. Vet ej vilka kablar de skall in på i boxen, färg från dörrarna alltså.

          Men styrningen e ju där så de e bara att mäta. Du kan ju även mäta vid larmboxen och se om den skickar signal till centrallåsboxen.

          Kommer följa denna tråd för då kanske jag kan få igång min styrning oxå
          Tack, ska spana lite imorgon så får vi se!
          Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

          Comment

          Working...
          X