Announcement

Collapse
No announcement yet.

Felkoder?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Fyr
    Tiden går fort när man har roligt
    nää men när jag köpte bilen 2003 så bytte de rem +tillbehör med milen:7000 nu står den på 8500 men som sagt nästan 10 år.

    är det här paketet nåt att ha?

    http://translate.googleusercontent.c...NFaUiAzMIPmQnA

    plus de där 2 rullana han rekomenderar att man byter:
    5999795 och 7541712

    Lite dyrt kanske men då får man ju med allt som behövs förutom ventil k packningen.
    CoupeTeile är sjukt dyra. Rekommenderar dig att kolla med Mister-Auto.se, bra grejer och du sparar ca 30-40%. De borde ha grejerna...
    à la London designmarknad - www.alalondon.se

    Comment


    • #32
      Vad är det för remmar/rullar/spännare jag behöver nu då?

      1.kamrem
      2.vattenpump
      3.spännrulle för kamrem
      4.balansaxelrem

      köper grejerna och lämnar in bilen fick pris på 190€ för byte tycker det är helt okej?
      -Coupe 16vt -95-
      -Punto 60 -06-
      -Alfa 156 JTS -04-

      Comment


      • #33
        Originally posted by Fyr
        Vad är det för remmar/rullar/spännare jag behöver nu då?

        1.kamrem
        2.vattenpump
        3.spännrulle för kamrem
        4.balansaxelrem

        köper grejerna och lämnar in bilen fick pris på 190€ för byte tycker det är helt okej?
        Det är detektivarbete som gäller... Men du kan ju utgå från de som finns på Coupeteiles hemsida.
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #34
          http://www.ebay.co.uk/itm/fiat-coupe...item231425e861

          plus vattenpumpen som kostar 45 Pund.

          Alternative Autos = pålitlig leverantör.
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #35
            Vattenpumpen drivs ju inte av någon av remmarna så den är väll inget "måste" att byta på 16vt? den tar väll inte stryk av ålder? mer av milen? men är ju inte så dyr så kan ju byta samtidigt.
            -Coupe 16vt -95-
            -Punto 60 -06-
            -Alfa 156 JTS -04-

            Comment


            • #36
              If it ain't broken don't fix it! är en gyllene regel men pumpen är billig, man undviker en felkälla och spar in alla timmars jobb om den skulle gå sönder mitt i ett kamremsintervall.
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment


              • #37
                Originally posted by TurboB
                If it ain't broken don't fix it! är en gyllene regel men pumpen är billig, man undviker en felkälla och spar in alla timmars jobb om den skulle gå sönder mitt i ett kamremsintervall.
                Håller med. Det brukar vara standard att byta denna också...

                190€ för själva bytet är ett bra pris för övrigt!
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment

                Working...
                X