Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fredagsmys?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fredagsmys?

Fick problem med min underbara 20vt-99 på vägen hem i eftermiddag. Ligger på motorvägen, gasar på lite då plötsligt ett typ poff ljud hörs. Bilen blir svagare för att senare själv dö på motorvägen. Väntar några minuter och startar igen vilket går med viss möda, dock självdör den på tomgång. Ger man lite gas så hör man turbon ladda, svart rök i avgaserna. Glädje glädje turbobyte? Fick bilen bärgad till verkstaden, dom skall kolla lite under helgen. Mvh Fredrik

usch. trist sätt att avsluta arbetsveckan på...
    får hoppas att det inte är allt för allvarligt!
    Ingen Fiat längre. Men en italiensk Ducati tar jag hand om

Comment

låter som du har skjutit en slang mellan lmm o insug.
      om du har en lmm på 20vt?

kolla slangar samt ic så allt e ok, surt o pröjsa verkstad om det bara e en slang som hoppat

Comment

Som sagt, låter som ett enkelt slangsläpp. Att någon har glömt något nån gång..
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

Comment

m

Tack för svaren, man kan ju alltid hoppas på att det är så enkelt. Öppnade huven och kollade lite snabbt men det såg ut som allt satt på plats men men.

Comment

inte för att vara sån men du får nog anstränga dig lite mer
            följ slangar från turbon mot insug så kommer du nog finna något.

Comment

Funkar bättre att svara i samma tråd !
              inte skapa en ny för varje inlägg
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Comment

Originally posted by pazzo
                Funkar bättre att svara i samma tråd !
                inte skapa en ny för varje inlägg
                Jag jag vet, ber om ursäkt. Var lite trött imorse, vart ju tvungen att ta nattbussen till jobbet. Hemst faktiskt, men donnan står på verkstaden.

Comment

Originally posted by per
                  Som sagt, låter som ett enkelt slangsläpp. Att någon har glömt något nån gång..
                  Fast det förklarar väl inte den svarta röken? :O

En slangklämma hoppade en gång på min pro alloy ic och jag blev ståendes på motorvägen, vägra starta men den starta ju igen sen när den klämdes på plats sen igen så att säga dock ingen svart rök vad ja såg :0
                  Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                  Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

Comment

Originally posted by smOOth
                    Fast det förklarar väl inte den svarta röken? :O

En slangklämma hoppade en gång på min pro alloy ic och jag blev ståendes på motorvägen, vägra starta men den starta ju igen sen när den klämdes på plats sen igen så att säga dock ingen svart rök vad ja såg :0
                    hoppar en slang så släpper bilen ut uppmätt luft och då stämmer inte blandningen, då kan den ryka svart.

det förutsätter att bilen har lmm eller liknande.

Comment

Där ser man
                      Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                      Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

Comment

Hej hej, tack för alla bra svar. Precis som trott var det bara som tur var en slang som hoppat. Skönt det, hade bilen på verkstan för bara några veckor sen för byte av belägg, skivor samt hjullager bägge sidor bak.

Comment

Ett tips till er som har problem med att slangar lossnar - koppla loss luftmassemätaren för att komma hem utan bärgning
                          /Peter

Comment

Working...
                          X