Fick problem med min underbara 20vt-99 på vägen hem i eftermiddag. Ligger på motorvägen, gasar på lite då plötsligt ett typ poff ljud hörs. Bilen blir svagare för att senare själv dö på motorvägen. Väntar några minuter och startar igen vilket går med viss möda, dock självdör den på tomgång. Ger man lite gas så hör man turbon ladda, svart rök i avgaserna. Glädje glädje turbobyte? Fick bilen bärgad till verkstaden, dom skall kolla lite under helgen. Mvh Fredrik
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Fredagsmys?
Collapse
X
-
Som sagt, låter som ett enkelt slangsläpp. Att någon har glömt något nån gång..
Comment
-
Funkar bättre att svara i samma tråd !
inte skapa en ny för varje inlägg
Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
S/y Mascot
S/y Rebell
20vT
Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur
Comment
-
Fast det förklarar väl inte den svarta röken? :OOriginally posted by per
Som sagt, låter som ett enkelt slangsläpp. Att någon har glömt något nån gång..
En slangklämma hoppade en gång på min pro alloy ic och jag blev ståendes på motorvägen, vägra starta men den starta ju igen sen när den klämdes på plats sen igen så att säga dock ingen svart rök vad ja såg :0Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!
Comment
-
hoppar en slang så släpper bilen ut uppmätt luft och då stämmer inte blandningen, då kan den ryka svart.Originally posted by smOOth
Fast det förklarar väl inte den svarta röken? :O
En slangklämma hoppade en gång på min pro alloy ic och jag blev ståendes på motorvägen, vägra starta men den starta ju igen sen när den klämdes på plats sen igen så att säga dock ingen svart rök vad ja såg :0
det förutsätter att bilen har lmm eller liknande.
Comment

Comment