Announcement

Collapse
No announcement yet.

Appråpå försäkringspremien...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Appråpå försäkringspremien...

    Skrev ett litet inlägg som berörde detta för ett tag sedan, och har idag lite ny info för er som ev har fiatförsäkringar.

    Talade med samma person som lovade undersöka om det var dags att möjligen se över premieprissättningen i augusti (tycker personligen att den är ngt hög ), sagt och gjort!
    Tänker inte redogöra för hela samtalet här, men det kan vara intressant för er att veta att premien på F.Försäkringar satts utifrån det statistiska material, baserat på skador/incidenter som bolagets analytiker jobbar utifrån. Många kanske kände till att detta är praxis, MEN,

    DET SAMLADE STATISTISKA MATERIALET FÖR FIAT COUPÉ 20VT ÄR 7st. FALL!!!

    Det är alltså enligt f.f. 7 fall av skador som ligger till grund för den mkt höga premie för oss som har f.f betalar. Fick ej klarhet i om de särskiljer olika motoralternativ, vilket isåfall gör det intressant för alla (inte bara 20vt) att kolla upp och ställa frågor. Det blir väl ca 1 incident vartannat år...

    Mot bakgrund av det material de har, tycker de inte att det finns grund för en premiesänkning/justering.

    Om det är ngn som tycker detta är lika hårresande som jag, och intressant, ring dem och ifrågasätt detta....
    http://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg

  • #2
    Har du kollat andra bolag?

    Trygg Hansa ger rätt bra rabatt om man samlar sina försäkringar hos dom. Tror rabatten låg på 20%.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Känns inte som nån nyhet direkt.. Underlaget kan aldrig varit speciellt stort, ännu mindre 2002 när jag köpte min. Det var lika dyrt då.. De går väl bara efter sina tabeller, det skulle generera mindre vinst till det fattiga bolaget om de skulle behöva engagera sig mer än så.
      Konkurrensförhållandet på marknaden störs oxå av att vi är så få, så det finns mindre anledning att sänka premien..?
      Last edited by per; 4 October 2011, 08:47.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Originally posted by Freddan72
        Har du kollat andra bolag?

        Trygg Hansa ger rätt bra rabatt om man samlar sina försäkringar hos dom. Tror rabatten låg på 20%.
        Samma hos Länsförsäkringar. Fick 20% rabatt för att byta bank till dom
        With great power comes the bitches
        Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
        Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
        Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

        Comment


        • #5
          Har du andra försäkringar hos IF får du upp till 20% hos Fiatförsäkring också...
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment

          Working...
          X