Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plåt å lack!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plåt å lack!

    Hejsan!

    Kanske ni kommerihåg att en Tysk kille backade på mig när vi var och handlade?
    Nu först är den för att fixas! Försäkringsbolaget har krånglat. Nu först sa dom OK.
    Visar sig att jag måste betala självrisk? På något jag ej rår för? Jag säger NEJ!
    Dom säger att dom ej kan hitta den Tyska killen och hans F-bolag? Vad är detta?
    Kan dom göra så? Får för mig att om jag betalar gör dom inget!

    Mvh//Lars
    Nissan 350Z -04 (Sommar bil) Inte på!
    Coupé 20VT -99 LE Nr:1501 (Tillbaka som aldrig förr!) Äntligen PÅ verkstad! Till salu.
    Polo -96 (Vinterbil) Inte på! Ska besiktas.
    Folka Vento VR6 -93 såld!
    Capri 3.0 T -73 Saknad sedan länge!!

  • #2
    Spontant svar nej!

    Blir så förbannad när jag läser om försäkringsbolagsfuffens!

    Men vad du än gör, ge dig inte!

    Om det finns uppgifter om den tyska bilen, är det deras problem, inte ditt.

    Man kan ju antyda att man överväger att polisanmäla bolagets handhavande av ärendet...jag gjorde det när jag fick lacken på coupén förstörd av en oseriös lackfirma. Det tog 6mån att få rätt, men tillslut fick de pynta ny hellack samt nya sidorutor bak.

    Försäkringsbolagen verkar tro att de kan komma undan med vad som helst numer. Mitt senaste exempel är fiat/if skulle höja min premie med 100% när tjejen körde min punto, och var inblandad i en olycka. Inga skador på punton, men blev olyckligt nog vållande. Snackade med bolagets skadereglerare, som sa att "du får nog ett påslag på 100pix per mån", ingen självrisk dock. Lät ju rimligt...Efter huvudförfallodagen skickar de ut ett nytt försäkringsbrev, där de höjt mån. kostnaden med 300kr, dvs 3ggr självriskkostnaden på 1 år. Ifrågasatte detta å det hårdaste, vilket gjorde att de släppte bilen, och jag nu försäkrar hos länsförsk. 20kr billigare än tidigare per mån.
    Tror inte jag tänker betala +7k per år för en punto...

    Ett bra tips förutom att ALDRIG ge efter för försäkringsbolag, är nog att kolla innan, så att det ej blir en premiehöjning efter ny förfallodag...då är man egentligen låst till bolaget i 1 år.

    Puh....

    edit: Nej, så kan de inte göra (början av inlägg).
    http://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg

    Comment


    • #3
      Originally posted by jordbo
      Spontant svar nej!

      Blir så förbannad när jag läser om försäkringsbolagsfuffens!

      Men vad du än gör, ge dig inte!

      Om det finns uppgifter om den tyska bilen, är det deras problem, inte ditt.

      Man kan ju antyda att man överväger att polisanmäla bolagets handhavande av ärendet...jag gjorde det när jag fick lacken på coupén förstörd av en oseriös lackfirma. Det tog 6mån att få rätt, men tillslut fick de pynta ny hellack samt nya sidorutor bak.

      Försäkringsbolagen verkar tro att de kan komma undan med vad som helst numer. Mitt senaste exempel är fiat/if skulle höja min premie med 100% när tjejen körde min punto, och var inblandad i en olycka. Inga skador på punton, men blev olyckligt nog vållande. Snackade med bolagets skadereglerare, som sa att "du får nog ett påslag på 100pix per mån", ingen självrisk dock. Lät ju rimligt...Efter huvudförfallodagen skickar de ut ett nytt försäkringsbrev, där de höjt mån. kostnaden med 300kr, dvs 3ggr självriskkostnaden på 1 år. Ifrågasatte detta å det hårdaste, vilket gjorde att de släppte bilen, och jag nu försäkrar hos länsförsk. 20kr billigare än tidigare per mån.
      Tror inte jag tänker betala +7k per år för en punto...

      Ett bra tips förutom att ALDRIG ge efter för försäkringsbolag, är nog att kolla innan, så att det ej blir en premiehöjning efter ny förfallodag...då är man egentligen låst till bolaget i 1 år.

      Puh....

      edit: Nej, så kan de inte göra (början av inlägg).
      Försäkring ligger alltid på den som äger bilen, därför bör man tänka på vem man lånar ut den till. Jag körde in i en betonggris med tjejens bil. Lyckligvis var det inga andra bilar eller "djur" involverade och därför påverkade det inte hennes "skadefria" år. Kan tycka vad man vill om det men så är det.
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #4
        Tja, visst är det så Rask, men poängen var att man alltid bör ifrågasätta försäkringsbolag, eftersom de ofta myglar med priser, bonusklasser, ansvar mm.

        Och det är ju det, det verkar handla om i Erajacks ärende...de försöker lägga över sina egna åtaganden på försäkringstagaren, som dessutom inte är vållande, och har tecknat en försäkring som skall lösa hans ev. problem med bilen.
        http://i940.photobucket.com/albums/ad241/jordbo/The%20X-files/friat8.jpg

        Comment


        • #5
          Originally posted by jordbo
          Tja, visst är det så Rask, men poängen var att man alltid bör ifrågasätta försäkringsbolag, eftersom de ofta myglar med priser, bonusklasser, ansvar mm.

          Och det är ju det, det verkar handla om i Erajacks ärende...de försöker lägga över sina egna åtaganden på försäkringstagaren, som dessutom inte är vållande, och har tecknat en försäkring som skall lösa hans ev. problem med bilen.
          Visst, själv blev jag "blåst" av försäkringsbolaget också. Fick 1000kr efter självrisk på min Saab som jag lagt 14000kr på. Sålde den i krockat skick för 2500kr trots den inte var "värd" mer än 3000kr innan enligt försäkringsbolaget.

          Samtidigt fick jag 5000kr av ett annat försäkringsbolag för min föregående Saab, detta för en buckla som enbart var estetisk och som jag köpt för 5000kr. Så väldigt godtyckligt.

          Mina erfarenheter är att IF samt deras märkesförsäkringar är bra och Vesta är skit. Men bävar ifall något bolag skulle vilja lösa in QP:n någon gång. Sjukt undervärderad i mina ögon.
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment

          Working...
          X