Announcement

Collapse
No announcement yet.

Magnetventil hjälp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Magnetventil hjälp!

    Hej alla goa å glada.. Efter mycket letande osv så har jag kommit fram till att det e magnetventilen som gett sig på bilen vilket gör att han går ner i "safemode" 0.5bar ! (16v t) Men vad rekommenderar ni för magnetventil ? funkar säkert med de flesta eller ska jag köra med Pierburg som sitter på nu? Sen tänkte jag på detta med TPS mätarn vi pratade om förut Per! När den nya sätts dit, måste man då göra några inställningar på ngt vis eller sätter man bara dit den å värdet på tomgången blir genast bättre då?

    /Marcus

  • #2
    Köp en GM ebv. Sök på forumet så hittar du info om den.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Safemode??? Misständer det eller tappar motorn all kraft runt 4000 varv (safe mode)? Eller är det bara laddtrycket du tycker ligger lite lågt? Är det laddtrycket så är det antingen EBVn som är trasig, glappar eller kärvar eller så är mätaren ansluten på fel ställe. Slangen ska vara ansluten direkt till insuget eller T-ad alldeles i närheten. Inte på nån av slangarna till EBVn för att ge rättvisande värde.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Ska också köpa ny ebv. Gm's is the way to go?
        Vet nån vilken det är som fc-performance säljer? kallas bara uprated ebv-solenoid

        Comment


        • #5
          Originally posted by Freddan72
          Köp en GM ebv. Sök på forumet så hittar du info om den.
          Tackar Freddan för svar.. Ska kolla upp ebv:n å se vad de e för ngt!

          Originally posted by TurboB
          Safemode??? Misständer det eller tappar motorn all kraft runt 4000 varv (safe mode)? Eller är det bara laddtrycket du tycker ligger lite lågt? Är det laddtrycket så är det antingen EBVn som är trasig, glappar eller kärvar eller så är mätaren ansluten på fel ställe. Slangen ska vara ansluten direkt till insuget eller T-ad alldeles i närheten. Inte på nån av slangarna till EBVn för att ge rättvisande värde.
          Vad jag har fått höra så går turbon in i ngt slags säkerhetsläge när magnetventilen är trasig å därigenom mitt låga ladd (0,5bar) När du säger det så känns det inte som det händer alls mkt efter 4000 varv nej.
          Tror inte laddmätaren sitter på fel ställe då vi ryckte slangarna (vid wastegaten och till magnetventilen?) förut för att se vart felet kunnat vara så gick laddtrycket upp betydligt mer (kunde inte hålla koll på laddet då det blev en jävla skillnad men va nog iaf över 1bar) men gav inte full gas..
          Bilen laddar 0.5bar nu med ett chip från evocars i och vad jag fattat det som laddar 16v turbon 0.8 ish original och med detta chip runt 1-1.1 bar.
          Vill poängtera att jag fortf lär mig om bilar då jag inte alls e så grym på dem för tillfället.. gillar att lyssna, se och lära så hoppas jag blir bättre snart och är sjukt tacksam för all hjälp ni kan ge!

          Comment

          Working...
          X