Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamrem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kamrem

    Hej,
    Länge sedan jag var inne här på forumet.
    Det är dags för kamrem på min 20v. Övertid till och med.
    Bilen har stått mycket de sensate åren pga andra prioriteringar. Gick 9 mil mellan beskiktningarna på hösten 2009 och våren 2012!
    Nåväl, nu måste i alla fall kamremsbyte bli av.
    Vem vänder man sig bäst till för detta, i Stockholmsområdet helst.
    Förr gjorde Auto Alfa i Ggb kamremsbyten för rimliga pengar. Nån som vet om de finns kvar? De finns på hitta.se men har ingen hemsida vad jag kan hitta. Nån som vet om de fortfarande är bra?

    /Janne

  • #2
    De finns kvar, är dock populära så de har lite väntetid. Numera finns fler som byter kamremmen hyfsat billigt men de är nog fortfarande bland de billigare. 031-478025.

    T.ex. 84jr0 eller TurboB är nog uppdaterade på Sthlmsområdet..? Tippar på att det finns nåt hyfsat alternativ där nu.

    Last edited by per; 13 August 2012, 18:34.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Italian Cars & Tuning, gjorde mitt byte och är garanterat billigast.
      Nabil, som har stället, har bland annat jobbat på Hedin Bil men just Fiat och Alfa. Har dessutom två Coupéer och kan bilarna väl...

      Ligger i Fjärås, ring 0768-505075.

      Annars håller jag med Per, Autoalfa är bra som alltid men det kan vara lite väntetider...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #4
        Kolla med Punto Auto i Trångsund

        Tel: 08-771 79 21
        Besöksadress
        Vretvägen 19
        142 34 SKOGÅS

        De gjorde storservice på min för par månader sen inkl kamrem. Jag bad att få allt bytt som vattenpump och spännrullar och alla övriga remmar + annat smått och gott som kanske inte är nödvändigt men väldigt billigt när allt är isär därför tycker jag att du ska ringa om pris.

        Punto Auto håller alltid på med min coupe och det har rullat en del coupéer genom deras verkstad så de kan bilen.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Ett annat tips är att köpa delarna från tex www.mister-auto.se, du sparar en hel del pengar med spännrullar och allt jämfört med om verkstaden löper ifrån tex Mekonomen. Jag tog alla spännrullar och även kamlägesgivaren samt vattenpump när allt var nerrivet. Bara där sparade jag ett par tusen jämfört med Mekonomen (som inte ens har alla delarna).
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment


          • #6
            Originally posted by 84jr0
            Kolla med Punto Auto i Trångsund

            Tel: 08-771 79 21
            Besöksadress
            Vretvägen 19
            142 34 SKOGÅS
            En liten varning, bytte kamrem där till bestämt pris men Robban tyckte att han skulle spara in kostnaden för spänrullen som inte byttes!?
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #7
              Det låter sådär.. Spännrullen ska bytas. Kan vara jobbig att få loss så därför kanske de fuskade?
              Låter skumt det där med Mekonomen Rask, vilken butik var du på? De hade allt (rem, aux-remmar, vattenpump o spännhjul) på en dag när jag bytte och inte var det dyrt heller.
              Svårt att hitta bra eftermarknadsgrejer helt klart. Tror mina nya bärarmar (parts4sale) var kassa, slamrar lite redan efter 500mil och dubbelt så tunga som original.. det är väl den gamla sanningen att man får vad man betalar för.
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by per
                Det låter sådär.. Spännrullen ska bytas. Kan vara jobbig att få loss så därför kanske de fuskade?
                Låter skumt det där med Mekonomen Rask, vilken butik var du på? De hade allt (rem, aux-remmar, vattenpump o spännhjul) på en dag när jag bytte och inte var det dyrt heller.
                Svårt att hitta bra eftermarknadsgrejer helt klart. Tror mina nya bärarmar (parts4sale) var kassa, slamrar lite redan efter 500mil och dubbelt så tunga som original.. det är väl den gamla sanningen att man får vad man betalar för.
                Mekonomen har inte alla spännrullar på webshoppen/hemsidan, kanske kan de dock plocka fram dem om man går in i butik. Tror Meknomen kör på Contitech vilket är bra grejer men återigen framgår det inte för webköparen. Har gjort en jämförelse innan och prismässigt så bör du spara ca 1000-2000kr om du beställer delarna från Mister Auto. De har även samma märke om du så önskar.

                Såg att Mister Auto hade TRW länkarmar, ska tydligen vara de som även levererar orginal till Fiat enligt vad jag kommit fram till efter lite efterforskning. Funderar på det till nästa gång, går på 615kr st där (frakt 1 kr).
                Last edited by rask; 14 August 2012, 14:02.
                à la London designmarknad - www.alalondon.se

                Comment


                • #9
                  Originally posted by pazzo
                  En liten varning, bytte kamrem där till bestämt pris men Robban tyckte att han skulle spara in kostnaden för spänrullen som inte byttes!?
                  Robbans motto: Så billigt som möjligt för kunden... man får säga till att han ska byta grejer även fast de kanske ser fräscha ut och inte snåla då gör han det.
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 84jr0
                    Robbans motto: Så billigt som möjligt för kunden... man får säga till att han ska byta grejer även fast de kanske ser fräscha ut och inte snåla då gör han det.
                    Ja fick betala överenskommet pris de var han som tjänade på saken
                    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                    S/y Mascot
                    S/y Rebell
                    20vT
                    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by pazzo
                      Ja fick betala överenskommet pris de var han som tjänade på saken
                      Då är det dumt... hur kom du på att den inte var bytt? Sa han det själv?
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by 84jr0
                        Då är det dumt... hur kom du på att den inte var bytt? Sa han det själv?
                        Han frågade mig när jag var där och monterade el/styr till hans lackbox, påstod att den inte såg så sliten ut! var inte riktigt klar i knoppen så jag höll me dumt nog.
                        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                        S/y Mascot
                        S/y Rebell
                        20vT
                        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                        Comment


                        • #13
                          Mister-auto verkar riktigt bra att beställa delar ifrån, jag kommer prova beställa därifrån och se om de håller måttet. Bra produkter, välkända märken och vissa priser är ju hälften av Meca och Mekonomen.. Varför köpa från Ebay om man kan beställa till samma priser från en svensk handlare..

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by busta_rhyme
                            Mister-auto verkar riktigt bra att beställa delar ifrån, jag kommer prova beställa därifrån och se om de håller måttet. Bra produkter, välkända märken och vissa priser är ju hälften av Meca och Mekonomen.. Varför köpa från Ebay om man kan beställa till samma priser från en svensk handlare..
                            Förvisso är det ett franskt bolag, men med en svensk hemsida och svenskt supportnummer, men jag var ändå nöjd med min beställning och kommer att använda dem igen framöver.
                            à la London designmarknad - www.alalondon.se

                            Comment


                            • #15
                              De verkar ju ha en bolagsadress i sthlm också?

                              Comment

                              Working...
                              X