Announcement

Collapse
No announcement yet.

var sitter säkring samt relä till soppapumpen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    kommer ingen ström till bränslepumpen samt ingen gnista, pumpen funkar dock, troligtvis immon som spökar, har ingen röd nyckel så vad göra?

    Comment


    • #17
      kollade iaf nyckel och tändningslås nu och inget chip i nyckel iaf, fan va trött jag blir..

      Comment


      • #18
        Jag har själv fruktat den dag Fiat CODE börjar krångla. Ingen älskar svarta lådor.
        Elektroniklabb: tyvärr är PDFen på elchemat så dåligt inscannad att det är svårt att utläsa en del saker bla siffror.

        En av sladdarna ut från CODE boxen ska vara grå+grön (HV). Den går via en 4-polig kontakt(149) vidare till ECUn(141). Men den delar sig inuti kabelstammen till två ledningar som är grå-nånting som sen går in på varsitt stift på ECU-kontakten.
        Gå in i kontakten 149 och mät spänningen på HV-ledaren mot jord om det är 12v eller 0 volt när du försöker starta. Om du kan sära på kontakten och koppla ihop de andra tre ledningarna och sen prova att låta anslutningen mot CODE-boxen ligga öppen och den sladd som går in i kabelstammen mot ECUn kopplas till motsatta värdet. Gissningsvis är den 12v då pump etc inte går och 0v om den tycker allt är OK.

        Det är mycket möjligt att CODE-boxen krånglar med massa andra saker också så det är inte alls säkert att detta räcker.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #19
          Originally posted by TurboB View Post
          Jag har själv fruktat den dag Fiat CODE börjar krångla. Ingen älskar svarta lådor.
          Elektroniklabb: tyvärr är PDFen på elchemat så dåligt inscannad att det är svårt att utläsa en del saker bla siffror.

          En av sladdarna ut från CODE boxen ska vara grå+grön (HV). Den går via en 4-polig kontakt(149) vidare till ECUn(141). Men den delar sig inuti kabelstammen till två ledningar som är grå-nånting som sen går in på varsitt stift på ECU-kontakten.
          Gå in i kontakten 149 och mät spänningen på HV-ledaren mot jord om det är 12v eller 0 volt när du försöker starta. Om du kan sära på kontakten och koppla ihop de andra tre ledningarna och sen prova att låta anslutningen mot CODE-boxen ligga öppen och den sladd som går in i kabelstammen mot ECUn kopplas till motsatta värdet. Gissningsvis är den 12v då pump etc inte går och 0v om den tycker allt är OK.

          Det är mycket möjligt att CODE-boxen krånglar med massa andra saker också så det är inte alls säkert att detta räcker.
          tjena igen, långt mellan uppdateringarna men men...

          Jag får ingen kontakt med ecu vare sig med fiat ecuscan eller autoexpertens diagnos.. mätte lite spänningar till ecu och med tändning på så ligger den på MAX 2 v..... tjuvar jag kräm till kabeln som är svart och grön som går in i ecu så går pumpen som den ska, ett par sek vid tändning.

          Vart sitter code-boxen??

          ALL jord är uppmätt och perfekt..
          Last edited by norre; 9 July 2013, 20:38. Reason: förvirrad

          Comment


          • #20
            Pm!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              Nu funkar den igen, felet var brott på en av dom mindre strömkablarna som går från batteriet.
              Så enkelt men ändå inte tusen tack för alla tips.

              Comment

              Working...
              X