Originally posted by Freddan72
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dags för njurbälte?
Collapse
X
-
Coupé 20VT LE -99 (#565)
-
Bara en påminnelse. Kampanjpris hos raidopower gäller endast till och med 15 December 2013.
Comment
-
Originally posted by Asse View PostGött, då var det utrett! Undrar hur de (Streetperformance) tänker där? Men i alla fall, nu när du äntligen bestämt färgkombination "måste" du bestämma fjädertal också? Alla dessa beslut! Jag som är måttligt insatt säger...eh...7.5 och 4, det blir ju...öh...säkert gôrbra...?!
Håll oss gärna uppdaterade med dina erfarenheter. Kontakta gärna "fuling" på rejsa för konsultation. Jag gav samma tips till epostiljon. Kan misstänka att han fick tusen uppgifter att mäta upp på bilen först, för att mata in i "fuling"s program eller excel-blad. Jag har laddat ner det och kom ihåg att det inte var helt lätt att förstå alla parametrar. Men detta är för att teoretiskt räkna ut en "bra" balans. Man kan ju också bara köra och prova sig fram med olika fjäder- och krängarkombinationer. Det kan bli dyrt i längden om man är petig. Billigast är att räkna på det först. Du har tre veckor kvar innan beställning.Last edited by Goc924; 26 November 2013, 09:32.Sportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
Haha, nja...har varken rätt garage, kunskap eller verktyg för att hålla på att laborera! Så det får nog bli standard och lite justering i så fall. Eller köra på det jag har så finns dte inget att justera
Originally posted by Freddan72 View PostDe kan även justera fjädertalet om man önskar det.Coupé 20VT LE -99 (#565)
Comment
-
Originally posted by Asse View PostHaha, nja...har varken rätt garage, kunskap eller verktyg för att hålla på att laborera! Så det får nog bli standard och lite justering i så fall.Last edited by per; 27 November 2013, 07:26.
Comment
-
Originally posted by Asse View PostHaha, nja...har varken rätt garage, kunskap eller verktyg för att hålla på att laborera! Så det får nog bli standard och lite justering i så fall. Eller köra på det jag har så finns dte inget att justera
Just det, glöm inte att ange vilken topplagring du ska ha också om/när du beställer Freddan!
Comment
-
Kolla med Steve på Alternative Autos
stephen brooke <steve@alternativeautos.demon.co.uk>
Comment
-
Originally posted by Asse View Postitaliatec.de tar 599 Euro för en uppsättning B6r, det ger kanske en fingervisning angående pris.
Comment
-
Tack för tipsen, går och väger om man ska investera i Eibach/Bilstein eller hålla mig till original, Svenska vägar är inte helt vänliga mot sänkta bilar, jag har 2 vägbulor på vägen hemifrån :-(. Och tyvärr blir det inte så mycket hårdkörning som man kan önska.
Comment
-
Jag har ändrat mig och kommer köpa BC Coilovers från http://www.deltaparts.co.uk/index.asp?itemID=264
699 pund + 30 pund i frakt.
Fördelen är att justering av bakre dämpare sitter vid nedre fästet. En liten ratt som man skruvar på, så det blir bara att köra upp bilen på två plankor och sen åla sig in under bilen och justera.
Främre dämparen har dämparjustering i toppen + camberplattor
Comment
-
Låter klokt. Det måste fungera på ett smidigt sätt att ändra inställningarna, annars gör man det inte och då har man inte uppfyllt syftet med dem.Sportbilshistoria:
12-16 Coupé Fiat 20VT -98
08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
06-10 Porsche 924 N/A -83
01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)
Comment
-
BC är inte samma som K-sport/d2/XYZ med andra ord? Eller det kanske är samma fabrik men annan spec? Oavsett ser det ju helt klart nice ut!
Lite det jag är ute efter också, att kunna justera utan att behöva plocka av en massa prylar. Ska det skruvas en timme innan varje bankörning blir det antagligen inte av...Coupé 20VT LE -99 (#565)
Comment
Comment