Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dags för njurbälte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Freddan72 View Post
    Inget skrivfel. Priserna på sidan är de som gäller. Så det blir K-sport för mig
    Gött, då var det utrett! Undrar hur de (Streetperformance) tänker där? Men i alla fall, nu när du äntligen bestämt färgkombination "måste" du bestämma fjädertal också? Alla dessa beslut! Jag som är måttligt insatt säger...eh...7.5 och 4, det blir ju...öh...säkert gôrbra...?!
    Coupé 20VT LE -99 (#565)

    Comment


    • #17
      Bara en påminnelse. Kampanjpris hos raidopower gäller endast till och med 15 December 2013.
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #18
        Originally posted by Asse View Post
        Gött, då var det utrett! Undrar hur de (Streetperformance) tänker där? Men i alla fall, nu när du äntligen bestämt färgkombination "måste" du bestämma fjädertal också? Alla dessa beslut! Jag som är måttligt insatt säger...eh...7.5 och 4, det blir ju...öh...säkert gôrbra...?!
        Börja med grundinställningen. Den är, får man förmoda, hyfsat inställd för det dem är byggda för: "hård" gata och lite lätt race. Då har du något att utgå ifrån.
        Håll oss gärna uppdaterade med dina erfarenheter. Kontakta gärna "fuling" på rejsa för konsultation. Jag gav samma tips till epostiljon. Kan misstänka att han fick tusen uppgifter att mäta upp på bilen först, för att mata in i "fuling"s program eller excel-blad. Jag har laddat ner det och kom ihåg att det inte var helt lätt att förstå alla parametrar. Men detta är för att teoretiskt räkna ut en "bra" balans. Man kan ju också bara köra och prova sig fram med olika fjäder- och krängarkombinationer. Det kan bli dyrt i längden om man är petig. Billigast är att räkna på det först. Du har tre veckor kvar innan beställning.
        Last edited by Goc924; 26 November 2013, 09:32.
        Sportbilshistoria:
        12-16 Coupé Fiat 20VT -98
        08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
        06-10 Porsche 924 N/A -83
        01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
        97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

        Comment


        • #19
          Haha, nja...har varken rätt garage, kunskap eller verktyg för att hålla på att laborera! Så det får nog bli standard och lite justering i så fall. Eller köra på det jag har så finns dte inget att justera

          Originally posted by Freddan72 View Post
          De kan även justera fjädertalet om man önskar det.
          Just det, glöm inte att ange vilken topplagring du ska ha också om/när du beställer Freddan!
          Coupé 20VT LE -99 (#565)

          Comment


          • #20
            Originally posted by Asse View Post
            Haha, nja...har varken rätt garage, kunskap eller verktyg för att hålla på att laborera! Så det får nog bli standard och lite justering i så fall.
            Ok om du inte har detta kan du satsa på Eibach/Bilstein-kombinationen istället, den funkar till allt och är utprovad av hundratals Coupe-ägare. (Mig med)
            Last edited by per; 27 November 2013, 07:26.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              Originally posted by Asse View Post
              Haha, nja...har varken rätt garage, kunskap eller verktyg för att hålla på att laborera! Så det får nog bli standard och lite justering i så fall. Eller köra på det jag har så finns dte inget att justera



              Just det, glöm inte att ange vilken topplagring du ska ha också om/när du beställer Freddan!
              Det blir camber topplagring för mig. Vad tar du?
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

              Comment


              • #22
                Inget av det kanske vi får se, gott om tid kvar Per har dock en bra poäng, jag lutar själv åt det hållet också. Börjar kanske med Bilstein eller Koni, passar antagligen min meksituation bäst om inte annat
                Coupé 20VT LE -99 (#565)

                Comment


                • #23
                  Hör sökt Eibach/Bilstein kombinaiton men det verkar vara svårare att hitta numera, var köper jag det bäst? Vad får jag räkna med i pris?

                  Comment


                  • #24
                    Kolla med Steve på Alternative Autos

                    stephen brooke <steve@alternativeautos.demon.co.uk>
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #25
                      italiatec.de tar 599 Euro för en uppsättning B6r, det ger kanske en fingervisning angående pris.
                      Coupé 20VT LE -99 (#565)

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Asse View Post
                        italiatec.de tar 599 Euro för en uppsättning B6r, det ger kanske en fingervisning angående pris.
                        Dom har också Eibach fjädrar för 239 Euro. Så totalt 838 Euro.
                        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                        Min projekttråd - 19T
                        Min Youtube kanal
                        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                        Comment


                        • #27
                          Tack för tipsen, går och väger om man ska investera i Eibach/Bilstein eller hålla mig till original, Svenska vägar är inte helt vänliga mot sänkta bilar, jag har 2 vägbulor på vägen hemifrån :-(. Och tyvärr blir det inte så mycket hårdkörning som man kan önska.

                          Comment


                          • #28
                            Jag har ändrat mig och kommer köpa BC Coilovers från http://www.deltaparts.co.uk/index.asp?itemID=264
                            699 pund + 30 pund i frakt.

                            Fördelen är att justering av bakre dämpare sitter vid nedre fästet. En liten ratt som man skruvar på, så det blir bara att köra upp bilen på två plankor och sen åla sig in under bilen och justera.

                            Click image for larger version

Name:	IMAG0253.jpg
Views:	1
Size:	64.6 KB
ID:	249003

                            Främre dämparen har dämparjustering i toppen + camberplattor

                            Click image for larger version

Name:	BC Coupe.jpg
Views:	1
Size:	86.9 KB
ID:	249004
                            Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                            Min projekttråd - 19T
                            Min Youtube kanal
                            >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                            Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                            Comment


                            • #29
                              Låter klokt. Det måste fungera på ett smidigt sätt att ändra inställningarna, annars gör man det inte och då har man inte uppfyllt syftet med dem.
                              Sportbilshistoria:
                              12-16 Coupé Fiat 20VT -98
                              08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
                              06-10 Porsche 924 N/A -83
                              01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
                              97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

                              Comment


                              • #30
                                BC är inte samma som K-sport/d2/XYZ med andra ord? Eller det kanske är samma fabrik men annan spec? Oavsett ser det ju helt klart nice ut!

                                Lite det jag är ute efter också, att kunna justera utan att behöva plocka av en massa prylar. Ska det skruvas en timme innan varje bankörning blir det antagligen inte av...
                                Coupé 20VT LE -99 (#565)

                                Comment

                                Working...
                                X