Announcement

Collapse
No announcement yet.

kamremsbrott och lite annat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kamremsbrott och lite annat

tjena köpte en lr nej jag fick en fiat coupe som kamremen har gått av på vad är mest värt att göra den har bara gått 16k mil, men det saknas lite grejer så som en grill den sitter nå skitfult galler där och en liten plastbit på bakstöten,

kan de vara värt att slå dit en ny rem vrida om och hoppas o sen utgå ifrån det.

sen har jag ju ingen instruktionsbok så o är intresserad utav vad vissa symboler betyder tex en gul nyckel och en typ insprutingslampa.

vart kan jag hitta bodykits prisvärt till denna bil och strålkastarna är riktigt risiga går dem att polera upp och jag har läs har på forumet att någon hittat gasdämparna till motorhuven till bra pris men hittade inte den tråden igen.

det är en 16v turbo motor i den lär ju vara lätt o byta rem på eller, tack på förhand.

Hej och välkommen!
    Du får börja med motorrenovering, alltså lyfta toppen o se vad som är skadat.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

Comment

tack så mycket , jag tänkte sätta dit en rem prova och hoppas på de bästa alla säger sallad men va fan då kan de lika gärna bli mer sallad haha,

har du någon erfarenhet med dessa motorer sidor som säljer billigare motordelar och de står att man ska ha special verktyg för att byta remmarna men va fan de lär ju inte behövas eller?

Comment

Om en motortyp kräver modellanpassade låsverktyg så är det absolut nödvändigt att använda dessa.
        I ditt fall slipper du. Coupe 16 VT ställs in efter markeringar och det är bara att följa anvisningarna som ligger i paketet mer kamrem.

Jag ser ingen mening med att lägga nästan en dag åt att sätta ditt en ny kamrem bara för att konstaterat att det inte funkade. Har kamremmen gått av så är kan du vara helt säker på att några ventiler är böjda.
        Last edited by TurboB; 14 March 2014, 09:00.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Comment

lägga en dag de lär ju max ta några timmar att sätta dit remmen, tänk om de funkar då blir de bra mycket enklare ska göra ett försök nästa vecka tack för dina svar

Comment

Skulle inte satt dit en rem och bara "chansa" på att det är lugnt.
            Känns ungefär som att köra med punka på däcket o sen fylla på luft o hoppas på det bästa.
            Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

Comment

På med remmen och kör!!!
              Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
              Min projekttråd - 19T
              Min Youtube kanal
              >>>HK listan - missa inte den!!<<<
              Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

Comment

Av 16 ventiler så måste en ha klarat sig, bara att montera remmen och köra på en ventil tills man får ork till att laga övriga ventiler!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Det enda som kanske är bra att tänka på är att vevaxelremskivan är "felgängad" dvs vänstergängad.

Comment

Ja hej och välkommen!
                    Hur gick det?
                    JH

20vT

Comment

Working...
                    X