Halloj!
1. Åkte idag in till Stocholm. Bilen gick fint (som vanligt!) men jag kände på mig att det var nått skumt med kopplingspedalen. Den var ca. 1 cm längre ned än vanligt. Tyckte det var skumt, men tänkte inte mer på det.
Parkerar bilen i Stockholm. Äter mat och umgås med vännerna. Går sen till bilen 5-6 timmar senare och ska backa ut bilen. Då var kopplingspedalen i botten. Fanns ett "spel" på 1 cm. Backat ut bilen efter mycket om o men.
Var inte kul att köra hem bilen (ca.45-50 min resa) när det knappt gick att få i växlarna. Min fråga är alltså, vad har hänt med kopplingen / kopplingspedalen?
2. När bilen är varm och står på tomgång, är det "vanligt" att ha ett oljetryck på 2,5-2,8 bar då?
1. Åkte idag in till Stocholm. Bilen gick fint (som vanligt!) men jag kände på mig att det var nått skumt med kopplingspedalen. Den var ca. 1 cm längre ned än vanligt. Tyckte det var skumt, men tänkte inte mer på det.
Parkerar bilen i Stockholm. Äter mat och umgås med vännerna. Går sen till bilen 5-6 timmar senare och ska backa ut bilen. Då var kopplingspedalen i botten. Fanns ett "spel" på 1 cm. Backat ut bilen efter mycket om o men.
Var inte kul att köra hem bilen (ca.45-50 min resa) när det knappt gick att få i växlarna. Min fråga är alltså, vad har hänt med kopplingen / kopplingspedalen?
2. När bilen är varm och står på tomgång, är det "vanligt" att ha ett oljetryck på 2,5-2,8 bar då?
Comment