Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vidrig känsla!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    När ett bromsrör brast på min Tempra för några år sedan, vid en hård inbromsning, så åkte så gott som all bromsvätska ut på en gång. Pedalen åkte ner i golvet. Efter släpp och försök att bromsa igen så försvann pedalen mot golvet igen och där var noll bromsverkan kvar. Så trots 2-krets bromssystem så verkar det som att om läckan blir tillräckligt stor (=snabb, hård inbromsning) så räcker det för att tömma systemet. Riktigt läskigt när det händer, och framförallt inte vad man förväntar sig.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Lars View Post
      När ett bromsrör brast på min Tempra för några år sedan, vid en hård inbromsning, så åkte så gott som all bromsvätska ut på en gång. Pedalen åkte ner i golvet. Efter släpp och försök att bromsa igen så försvann pedalen mot golvet igen och där var noll bromsverkan kvar. Så trots 2-krets bromssystem så verkar det som att om läckan blir tillräckligt stor (=snabb, hård inbromsning) så räcker det för att tömma systemet. Riktigt läskigt när det händer, och framförallt inte vad man förväntar sig.
      Exakt så som du förklarar det, så var det för mig! Väldigt läskig känsla, inte vad man förväntar sig.
      (Systemet i Coupen är väl bara på 0,58liter eller nått sånt, så det lär tömmas snabbt!)
      Spec som du säger, ifall läckan/hålet är stort.
      Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

      Comment


      • #18
        Fan vad läskigt! Skönt att det gick bra

        Comment

        Working...
        X