Announcement

Collapse
No announcement yet.

låter om coupén i 80km/h troligtvis hjullager? verkstadsförslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • låter om coupén i 80km/h troligtvis hjullager? verkstadsförslag?

    Hallå allihopa!

    Hoppas midsommar varit bra.
    Har nyligen fått problem vid ca 80km/ h med att det låter ett konstant ljud ingen skillnad på ljudet oavsett växel eller med koppling nertryckt. Låter mest runt 80 i lägre hastigheter hörs inget alls en så länge.
    Tippar på hjullager som håller på att ge upp, vad tror ni?

    Tips på verkstad mottas gärna i sthlm området.

    Mvh

  • #2
    Hjullager eller drivknut men ljudet bör vara hastighetsberoende. Och sen kan man svänga lite så blir det tystare åt ena hållet.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      AR bil på Östermalm, VIA bil på Södermalm eller Punto Auto i Trångsund är vad jag kan rekommendera i Stockholmstrakten.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Originally posted by 84jr0 View Post
        AR bil på Östermalm, VIA bil på Södermalm eller Punto Auto i Trångsund är vad jag kan rekommendera i Stockholmstrakten.
        Tack för all tips!Har kommit överens med dem på Via bil Södermalm verkar vara bra killar.

        Comment

        Working...
        X