Announcement

Collapse
No announcement yet.

jaha, då var tiden med liten reg-skylt över...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jaha, då var tiden med liten reg-skylt över...

    Har tillbringat delar av sommaren i Halmstad. Trevligt på sommarn!!
    Tylösand. Riccardos glass. Glida runt med Coupén. Musslorna på Tillsammans. Ja, ni locals vet.
    Men enda smolket i bägaren är bängen i Halmstad... Då syftar jag på trafikpolisen speciellt!
    Blev stoppad av en stadig MC-polis i Tylösand, den lilla korsningen när man svänger vänster innan hotellet, skulle in på parkeringen vid kiosken. Trodde han skulle göra nykterhetskontroll vilket är en utmärkt aktivitet vid halvsex-tiden då after beachen precis är över. Vettigt.
    Men icke... det var den lilla reg-skylten fram han var ute efter. Suck...
    Jag langade fram den riktiga skylten från bagaget och agerade mycket trevligt och förklarade att den ramlat av då tejpen smält i värmen , trodde helt klart att jag bara skulle få muntlig varning.
    Men nej då!
    1500:- i bot

    Jaja... jag har kört med liten skylt under många år så man väl slå ut årskostnaden då...

    Click image for larger version

Name:	IMG_1371.jpg
Views:	1
Size:	142.5 KB
ID:	258818
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå
    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

  • #2
    Kostar att vara fin
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Det är ju bra att polisen ägnar sig åt det som verkligen är viktigt...
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Usch.
        Från 400 till 1500kr på några år är en skaplig höjning dessutom.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Fick nitlott på besiktningen. Tycker nya skylten är snyggare.

          Comment


          • #6
            Originally posted by winroth View Post
            Fick nitlott på besiktningen. Tycker nya skylten är snyggare.
            Jag tycker tvärtom de nya är fruktansvärda (kunde de inte åtminstone tagit in en grafiker för jobbet?). Köpte nya (förra sorten) skyltar (utan fula EU-märket) till alla mina bilar innan nyår.

            Om man vill ha liten skylt utan att bli stoppad finns ju fortfarande den lilla s.k. USA-skylten, och får man ingen av transportstyrelsen finns det väldigt snarlika att tillgå annorledes..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Haha så kan det vara!
              Jag tyckte min "usa" skylt såg billig och matt ut.
              Inte riktigt vit, dålig reflektion.

              Problemet är att OM du lyckas få tag på trafikverkets tvåradiga skylt med äkthetsintyg. Så åker du ändå på bot/ombesiktning om någon upptäcker att fordonet är reggat för enradig skylt.

              Det är tydligen lättare nu än förr att få tvåradig pga ombyggt fordon. Kanske bytt front kan gå att få igenom. Det kräver ingen regbesiktning om jag förstått det hela rätt.
              Last edited by winroth; 6 August 2014, 07:52.

              Comment


              • #8
                Originally posted by winroth View Post
                Haha så kan det vara!
                Jag tyckte min "usa" skylt såg billig och matt ut.
                Inte riktigt vit, dålig reflektion.

                Problemet är att OM du lyckas få tag på trafikverkets tvåradiga skylt med äkthetsintyg. Så åker du ändå på bot/ombesiktning om någon upptäcker att fordonet är reggat för enradig skylt.

                Det är tydligen lättare nu än förr att få tvåradig pga ombyggt fordon. Kanske bytt front kan gå att få igenom. Det kräver ingen regbesiktning om jag förstått det hela rätt.
                Nja, 'usa-skylten' är enradig, men liten. Jag har t.o.m besiktat med min.

                http://sfk.ibk.se/depa/showfile.php?...7&type=picture
                Last edited by per; 6 August 2014, 13:14.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Ja så är det ju! Skyller på värmen.

                  Den lilla varianten av trafikverkets är dock tvåradig och kräver tillstånd.
                  Min "lilla" skylt var ju också enkelradig insåg jag.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Ante
                    Tråkigt. Var inte höjningen kopplad till introduktionen av fartkameror och trängselskatt? Jag kanske minns fel som vanligt....
                    Jag har bevis på att den lilla reg-skylt jag hade fungerar utmärkt för trängselskatt-kamerorna. Överklagade nämligen vid ett tillfälle när jag inte fick fakturan i posten. Fick snyggt foto hemskickat där skylten syns jättebra...
                    Då pröjsade jag 518:- (18 kr i trängselskatt och 500 i "påminnelseavgift"), nu givetvis kopplat till autogiro.
                    Last edited by alx; 11 August 2014, 16:12.
                    Coupé 20VT LE -99 Svart
                    Camaro V8 1LE -14 Röd
                    Huracan V10 610-4 -14 Grå
                    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                    Comment


                    • #11
                      Japp, 1500:- fick jag böta för "ingen skylt". De 518:- var alltså för annat ärende (trängselskatt) tidigare i vintras. Jag stödjer staten på många sätt.
                      Extra festligt hade ju varit om jag i samband med överklagandet av trängselskatt fick extra bot när de väl tittade manuellt på fotot från trängselskatt-kameran och då ser en felaktig (för liten) reg-skylt! Men så kreativa var de inte....
                      Coupé 20VT LE -99 Svart
                      Camaro V8 1LE -14 Röd
                      Huracan V10 610-4 -14 Grå
                      Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                      Comment

                      Working...
                      X