Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp Fiat Coupe 16v Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp Fiat Coupe 16v Turbo

    Hej på er jag är ny här på forumet

    Jag fundera på köpa mig en Coupe 16 v Turbo -95 som sommar/entusiast bil
    Är det bra bilar? vad är det jag ska tänka på?

    Kom gärna med många tips!!

    Har tittat/provkört den jag är intresserad utav och kändes OK

    mvh/ PM13

  • #2
    Finns mycket info i forumet om du söker. Tipset brukar vara att sikta på en 20VT istället. Bättre ihopskruvad bil och trevligare motor. Prisskillnaden borde vara minimal numer. Lycka till med billetandet!
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Väldigt mycket bil för pengarna! Den 5 cylindriga motorn är en mycket trevlig motor! Med eller utan turbo. Även 16vt är en rolig bil men som sagt ..femman är en liten juvel..!
      Dyr att byta kamrem på så försäkra dig om att det är gjort eller pruta så du får in det i din budget!
      captainmorgan

      Comment


      • #4
        Finns gott om svar du söker på forumet bara att söka. Håller med övriga talare, jag hade också valt den femcylindriga motorn alla dagar...
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Nu är man ägare till en Fiat coupe 16v Turbo -95 Gul
          Tack för tippsen

          Comment


          • #6
            Grattis och lycka till.
            Ta väl hand om den och förbered dig på att bli uttittad...på ett positivt sätt, av avundsjuka åskådare.

            mvh
            Goran
            Sportbilshistoria:
            12-16 Coupé Fiat 20VT -98
            08-12 Mazda RX-7 N/A -86 (FC)
            06-10 Porsche 924 N/A -83
            01-04 Porsche 924 turbo -80 (931)
            97-00 Alfa Romeo GTV2000 -73 (Bertone)

            Comment


            • #7
              Grattis.
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment


              • #8
                Kul med en ny Coupé ägare på forumet. Välkommen till Sveriges bästa Fiat forum
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment

                Working...
                X