Announcement

Collapse
No announcement yet.

Höja en Coupe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Höja en Coupe?

    Ja nån måste ju vara tvärtom, eller?... Min nyinköpta Coupe är sänkt med dämpare och fjädrar, vet inte riktigt hur mycket men den är låg. Funderar starkt på att försöka höja den lite så jag får lite markfrigång i alla fall, har gott om vägbulor där vi bor.. Köper man orginalfjädrar och behåller dämparna eller måste allt bytas ? (om nån skulle råka ha en omgång orginalfjädrar över så hör av er till mig..) Jag har för avsikt att lägga på 225/45-16 på 16x7 fälgar på den .
    Är inte ute efter den där riktigt låga looken utan mer åt orginal hållet.

    Åsikter välkommna

    /Peter

  • #2
    Dämparna kan du behålla om det inte är några special och byta fjädrar endast. Original blir den väldigt hög men det finns 30mm och 40mm sänkfjädrar och kanske även lägre, du kanske kan hitta mellanting.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Fick just reda på att den är sänkt med italiatec fk kit cirka 35mm, till saken hör att just nu står den på 205 55-16 vinterhjul (hör inte till den) ,

      Comment


      • #4
        De som sänker minst är Eibach (30mm) så kolla på t.ex. Ebay efter originalfjädrar till 20VT (?), bör inte vara så svåra att hitta. Olika fjädrar fram för 16VT och 20VT.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Jag har några uppsättningar originalfjädrar i mer eller mindre nyskick om du skulle behöva.
          Om framfjädrarna skiljer mellan 16vt och 20vt är jag lite tveksam till. Går inte att se skillnad och färgmärkningen är samma.
          Däremot har bilarna utan turbo andra fjädrar (och fjäderben, spindlar m.m.).
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #6
            TurboB, Vad vill du ha för en omgång fjädrar ? Skicka gärna ett PM

            Comment

            Working...
            X