Så nu har jag börjat få rätt på min bil. Har i veckan som gått gjort storservice med allt vad det innebär oljor vätskor remmar etc.
Och även finjusterat min motor.
Det jag har kommit fram till är att jag måste ha en starkare fjäder i min actuator (tryckklocka) för den orkar inte hålla det tryck som jag vill ha.
Men även fast den inte håller trycket så går bilen enormt mycket bättre än innan.
Idag har jag hela förmiddagen varit ute och gjort malmös gator osäkra med två polare.
Detta är absolut inte så jäkla exakt mätning. Men det ger ändå ett hum om hur bilen går.
mätt med tidtagarur kontra mätartavlan
0-100.. Borde ligga nånstans runt 5 sek vid fäste. (inte lönt o mäta. Med g-tech ligger jag runt 5.3)
100-150km/h har jag mätt ända sen jag fick bilen från första dagen så på så sätt är det ett bra mätinstrument. (original hade jag runt 5.7-5.8sek.) nu ligger jag på 3.6 sekunder och det är inte en en gångsförteelse. När vi e tre i bilen gör den 4.0sek (så vikt gör skillnad pågar)
0-200 går på ungefär 15 sekunder. Detta är jag shockad över att den gör. Antingen så är mätaren jäkligt felkalibrerad eller så är den så snabb?
Ikväll skall jag ut och köra mot en m3 343 hästare. Dom skall göra runt 16-17 sek på 0-200km/h. Det blir ju en bra jämförelse.
Återkommer med mer info.
Förresten.
Rekommenderar alla att byta till ny bromsvätska och samtidigt lufta kopplingen. Vätskan som gick till kopplingen var SVart som motorolja och tjock och kletig. Jag bytte och kopplingen tog mycket bättre direkt och mycket bättre känsla.
Samma sak med växellådsoljan.
Hejsvejs..
(undrar vad som sker vid högre laddtryck... hmm )))
Och även finjusterat min motor.
Det jag har kommit fram till är att jag måste ha en starkare fjäder i min actuator (tryckklocka) för den orkar inte hålla det tryck som jag vill ha.
Men även fast den inte håller trycket så går bilen enormt mycket bättre än innan.
Idag har jag hela förmiddagen varit ute och gjort malmös gator osäkra med två polare.
Detta är absolut inte så jäkla exakt mätning. Men det ger ändå ett hum om hur bilen går.
mätt med tidtagarur kontra mätartavlan
0-100.. Borde ligga nånstans runt 5 sek vid fäste. (inte lönt o mäta. Med g-tech ligger jag runt 5.3)
100-150km/h har jag mätt ända sen jag fick bilen från första dagen så på så sätt är det ett bra mätinstrument. (original hade jag runt 5.7-5.8sek.) nu ligger jag på 3.6 sekunder och det är inte en en gångsförteelse. När vi e tre i bilen gör den 4.0sek (så vikt gör skillnad pågar)
0-200 går på ungefär 15 sekunder. Detta är jag shockad över att den gör. Antingen så är mätaren jäkligt felkalibrerad eller så är den så snabb?
Ikväll skall jag ut och köra mot en m3 343 hästare. Dom skall göra runt 16-17 sek på 0-200km/h. Det blir ju en bra jämförelse.
Återkommer med mer info.
Förresten.
Rekommenderar alla att byta till ny bromsvätska och samtidigt lufta kopplingen. Vätskan som gick till kopplingen var SVart som motorolja och tjock och kletig. Jag bytte och kopplingen tog mycket bättre direkt och mycket bättre känsla.
Samma sak med växellådsoljan.
Hejsvejs..
(undrar vad som sker vid högre laddtryck... hmm )))
Comment