Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ajaj Carina! Vad kostar styrenheten ny?

    Finns det ingen i närheten av dej med en likadan Coupe som du kan provbyta med??

    Tänkte på styrenheten du köpte där... sitter det ingen koordinator i Coupén, dvs som du måste binda den nya motorstyrenheten till. För om du skulle ha en koordinator och styrenheten inte är låst till den så fungerar inte heller styrenheten!

    Bah, nu har jag skrivit styrenhet en gång för mycket.. men hör dej för om du inte är säker iaf!

    Pizze: Kasst att de inte vet priset, bara att hålla tummarna då!
    //Max
    Fiat Coupe 20V -97

    Comment


    • #17
      Ja jag hoppas på att det är den eller så kan det vara givaren till vatten tempen som har gett upp. Tydligen ganska å vanligt att dom går sönder, inte bara på fiat utan på en massa andra bilar också. Bara att hoppas att det löser sig annars så eldar jag upp fan skapet..
      Coupé 16VT +

      Comment


      • #18
        Då gör vi en rejäl majbrasa hörru hehe!

        SKÅL TAMEFAN!
        //Max
        Fiat Coupe 20V -97

        Comment


        • #19
          jajemen.. SKÅL =)
          Coupé 16VT +

          Comment


          • #20
            Hur går det Pizze?

            Jag har nämligen exakt samma problem med min Integrale! :,(
            Skulle vara intressant att höra om du fick ordning på problemet.

            Vad jag har förstått så finns det en massa olika anledningar till att motorn går över till nödprogrammet och därmed vägrar att varva över 4000rpm. Min bil går över till nödprogrammet helt slumpmässigt och stannar där i ett par sekunder eller flera minuter. Vissa fel borde vara mer vanliga än andra, det vore skönt att veta var man ska börja. Min intuition pekar på spjällägesgivare, knacksensor eller lambdasond.
            Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II -94 Blu Lord

            Comment


            • #21
              tjena!

              Jag har lämnat in min på felsökning. dom kom fram till att både lambdan och spjällägesgivaren va paj. däremot konde han kvitta bort spjällägesgivaren, men det felet kom tillbaka på en gång. bytte lambdan och kontakten till spjällägesgivaren men det flet kvarstår. ska byta hela givaren å se vad som händer.

              lycka till med din bil
              Coupé 16VT +

              Comment


              • #22
                Läs ut felkoderna ur ECUn så slipper du gissa. Antingen åker du till Fiat eller om du är händig så löder du ihop ett interface och jackar in PCn. Länk till programvara, schema etc hittar du på http://www.fccuk.org/ubbthreads/ubbthreads.php

                Sök på "diagnostic challange" läs dig lycklig, värm lödkolven, varva upp PCn och kör.

                Comment


                • #23
                  Sådär ja. Fick ett ryck innan å bytte kontakten till TPS:n en gång till, mot en som var mycket fräschare än den förra. Lampan tändes vid starten men sen så slocknade den. Har varit ute å kört i 2 timmar utan ett enda problem. Kört både stadstrafik och lansväg, och lite "bana" här i småländska skogarna.

                  Riktitg kul, nu vill man inte sälja längre...likadant varenda gång =)
                  Coupé 16VT +

                  Comment


                  • #24
                    Pizze...

                    det börjar väl bli dags nu va? Att få ta en tur med bilen utan problem... Hoppas att den inte strular ngt mer.. Ciao !
                    ¤TOGGEX¤

                    Comment


                    • #25
                      Felet förhoppningsvis lokaliserat!

                      Jag hade Lancian inne på felsökning och de hittade felkoder lagrade för lambdasond, tps, och motortempgivare. Det skumma var att alla dessa givare funkade som dom skulle med diagnostikverktyget inkopplat. Glapp någonstans gissade gubben på bilelfirman.

                      Igår lät jag en rutinderad Grupp-N rallymek kolla lite snabbt på kärran och berättade vilka fel och symptom jag hade råkat ut för. Han gissade direkt på en dålig jordning av motorn (vilket i sin tur påverkar jordningen för ett flertal givare på motorn). Bilen hissades upp, och mycket riktigt hittade han en rostig jordanslutning mitt på blockets nedre framkant, strax över tråget. Denna putsade han upp och lade på lite kopparfett och lampan tändes inte en enda gång på vägen hem! Nu vågar jag inte riktigt ta ut något i förskott, men det känns i vilket fall som en logisk lösning. De närmaste dagarna kommer att avslöja om det var rätt eller fel.

                      Hoppas hoppas hoppas att lampdjä**ln håller sig släckt nu!
                      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II -94 Blu Lord

                      Comment

                      Working...
                      X