If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är väl vanliga mekaniska tryckare i motorn?
Bara å lyfta ventilkåpan, å mäta ventilspelet med bladmått.
Snurra runt motorn å kolla alla ventiler, skriva ner värdena för varje
ventil på papper och sedan kolla hur mycket det skiljer från spec.
Plocka loss de brickor som behöver bytas. Mäta dom och lägga till skillnaden
till bra värde. Köpa nya brickor å stoppa i. Kontrollera spelet igen.
Montera på ventilkåpan å sen köra.
På 16v tror jag det får vara 0.4-0.5mm som mest, kall motor.
Min Coupe tickade också när jag köpte den,fick rådet att byta kamrem så skulle det troligen försvinna.Tyckte det verkade skumt,men de hjälpte.Den gamla remmen hade blivit slapp,bara att riva o byta.Vanligt fel enligt min verkstad.
DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.
Okej, vet ej när min kamrem byttes senast? Köpte den av en vis Björn i göteborg (klåpare) han sa att den var nyligen bytt då jag köpte den förra året (10k mil). Kan man på nått sett se om den är nyligen bytt lr om den behöver bytas? Kan ju va bra och veta...
Comment