Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tickande motor!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    jo, ja vet =)

    men många gnäller ju om man startar nya trådar i redan existerande ämnen =)
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #17
      Om den gamla tråden är relevant så gör det väl inget om man skakar fram dem, på samma sätt som det kan vara störande med mängder av likadana trådar med ett fåtal inlägg i varje.

      Panda 169

      Comment


      • #18
        precis, de hhär e ju väldigt relevant =)

        så, någon som tkr mann ska göra venntiljustering? tydligen skall det göras varje 30k km
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #19
          Inte så dyrt tror jag. Kolla med AutoAlfa, de har verktyg, schims, osv.
          Annars låter spridarna en hel del oxå, bara så att man inte misstar sig.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #20
            Att shimsa är ju inte så himla svårt om man är van vid att meka motor. Se till att du har bra mått bara, och inte hobbex.

            Tickande motor på grund av slapp kamrem??? Har jag aldrig hört talas om och jag är mycket skeptisk till den informationen.

            Comment


            • #21
              De va jag också skeptisk till,men de hjälpte,bytte den själv så ja vet att inget annat ändrades(skims eller så).
              DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

              Comment


              • #22
                Olja

                Jag hoppas att ni har kollat så där finns olja i motorn annars så kan det också vara en orsak till tickandet.
                Fiat Coupé 2.0 T 20 VT -98

                Comment


                • #23
                  Jofan, tickar lr så ändå. lr kanske bättre sagt typ "smattrar". konstigt e bara att ljudet uppkommer efter bilenn körts lite,blviti varm väl. normalt sett bör d ju vara tvärtom, under kallstarten o så
                  Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
                  Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

                  Mvh
                  Joksi

                  ¤ Garaget.org

                  ¤ Joksi.net

                  Comment


                  • #24
                    16vt tickar ganska högt, o det e normalt, med högt menar jag högre än andra motorer.. det mesta kommer faktiskt från spridarna, skillnaden i tickandet är svår att beskriva.

                    prova att hälla i tjockare olja o lyssna, blir tickandet mindre så e det inte spridarna....

                    Comment

                    Working...
                    X