Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avgasrör!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Avgasrör!

Hej! Nån som har en aning om vad ett nytt 2.5" rör hela vägen med båda ljuddämparna och kat kan gå på? (supersprint) eller liknande!

Mitt gick nämligen av, rör biten mellan de två dämparna..., kanske vettigare att försöka hitta en sån rör bit och svetsa på dämparna??? för röret som sitter kvar värkar vara i bra skick?

Hur gör jag?
    -Coupe 16vt -95-
    -Punto 60 -06-
    -Alfa 156 JTS -04-

Re: Avgasrör!

Originally posted by Fyr
    Hej! Nån som har en aning om vad ett nytt 2.5" rör hela vägen med båda ljuddämparna och kat kan gå på? (supersprint) eller liknande!

Mitt gick nämligen av, rör biten mellan de två dämparna..., kanske vettigare att försöka hitta en sån rör bit och svetsa på dämparna??? för röret som sitter kvar värkar vara i bra skick?

Hur gör jag?
    Tror Ferritas system kostar 16.000kr. Men då är det ju helt rostfritt, livstids garanti.

Ferrita är nog det bästa du kan ha, låter grymt fint oxå. Men smakar det, så kostar det. Ju oxå..

//ante

Comment

16.000kr

16tuss!!! låter lite mycket, hmmm...,funderade mer på en
      6-8000kr utan kat!
      men men...,då blire väll till att spara lite pengar då...,
      Kör nån med uppsala avgas tekniks (eller vad de nu heter)
      System??? har hört att de ska vara bra, och priset ska inte vara så farligt?????
      -Coupe 16vt -95-
      -Punto 60 -06-
      -Alfa 156 JTS -04-

Comment

Fyr: För ett 2,5 tums system från katen och bakåt så betalar du väl max 4000 hos Uppsala avgasteknik. Monterat och klart och det låter och går kanon om du frågar mig! :-) Ska du ha det i rostfritt så koster det väl någon tusenlapp till. Racekat kan du ju kanske även smacka ditt när du ändå är igång eller så tar du det senare. En sådan kostar väl runt 2-3000 spänn.
        På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
        http://www.garaget.org/?car=63213

Comment

Aha!

Nu lutar det åt Uppsala avgasteknik...,
          Men nu till er som köpt system därifrån, grejen är att jag bor i Finland...så polarn får köpa systemet och ta över det hit när han kommer över om ett par veckor, Såå..var ni tvungna att ha med era bilar..så de kunde mäta upp och fixa och dona, Eller har de måtten för coupen färdiga???

Hur länge tar de för dem att fixa ett system?

MVH/Fyr!
          -Coupe 16vt -95-
          -Punto 60 -06-
          -Alfa 156 JTS -04-

Comment

Tror igentligen att Uppsala Avgasteknik bara fixar "special beställda"-system på plats. Har jag fel?

De brukar lånar bilen över dagen normalt sett för att fixa den...
            Föredetta Coupé ägare -
            http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

Comment

jag kan låna ut min bil över dagen mot betalning
              www.overdrift.com|www.norrortracing.com[br]
              Kör: Sierra & Mazda Rx-7

Comment

Working...
              X