Announcement

Collapse
No announcement yet.

Växelspak...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    var hade du tänkt att gnistorna skulle tagit vägen o gjort???
    With great power comes the bitches
    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

    Comment


    • #32
      Man får trycka på rätt länge för att det ska kunna börja brinna, men det jag tänker på är om gnistor förvillar sig upp mot rutorna. Det ska inte mycket till för att de ska bränna in i glaset och sedan går det inte att få bort.

      Jag tycker det känns onödigt att dra fram vinkelslipen för en sån liten grej men du gör givetvis som du vill, jag vill bara mana till försiktighet.
      Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
      Fiat Marea Weekend 1,6 -97

      Comment


      • #33
        Originally posted by Joksi
        Ja syftade på bilder på en gul coupe med röda ok =)

        Kommer inte ihåg om färgen syns på mina i depån, dessutom har jag ju dom fläskiga orginalfälgarna på som skymmer. :-/
        Önskar jag hade turbo plus-fälgarna som jag faktiskt diggar hårt. :-)
        /Giallo Ginestra

        Comment


        • #34
          Originally posted by Johannes
          Man får trycka på rätt länge för att det ska kunna börja brinna, men det jag tänker på är om gnistor förvillar sig upp mot rutorna. Det ska inte mycket till för att de ska bränna in i glaset och sedan går det inte att få bort.

          Jag tycker det känns onödigt att dra fram vinkelslipen för en sån liten grej men du gör givetvis som du vill, jag vill bara mana till försiktighet.
          hur ska gnistorna komma upp på fönstren om du täcker in?
          Men håller med om att tigersåg är de bästa i så fall om man inte vill sitta o biffa till sig
          With great power comes the bitches
          Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
          Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
          Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

          Comment


          • #35
            Re: ...

            Originally posted by plant
            ...god smak! Kör röda jag mè! :-)

            (dock behöver färgen snart förbättras...)

            vi har rätt mkt gemensamt du å ja plant ..vi får dejta nån gång ......

            Föresten, ska du inte ha ett par riktiga fälgar??? Har alltid tänkt de när ja sett bilder på din, den kan ju bli sååååå mkt snygare :]
            Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
            Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

            Comment


            • #36
              Originally posted by alx
              Blir det stor skillnad i känslan när man växlar? Känns det tightare, mindre slag? Eller är det bara utseendeförändring?

              Tjena!
              Jora. Tycker det var en förbättring. Lite tajtare och sjystare blev det helt klart !


              //PP
              Porsche 996 C2 -00
              Volvo V60 D3 -12

              Comment


              • #37
                Någon som funderar på bygga om till "short shift"?
                Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                Min projekttråd - 19T
                Min Youtube kanal
                >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                Comment


                • #38
                  Skulle vilja, men jag har inte satt mig in i hur länkagesystemet hänger ihop.
                  Och det som britterna har är rätt dyrt tycker jag.

                  Panda 169

                  Comment


                  • #39
                    Jepp, Barbz vid Torque Italia i England. Men man är tvungen att åka dit o fixa det.
                    Last edited by Freddan72; 7 April 2006, 08:03.
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #40
                      Re: Re: ...

                      Originally posted by smOOth
                      vi har rätt mkt gemensamt du å ja plant ..vi får dejta nån gång ......

                      Föresten, ska du inte ha ett par riktiga fälgar??? Har alltid tänkt de när ja sett bilder på din, den kan ju bli sååååå mkt snygare :]

                      Hi Hi Hi, en invit! :-)

                      Jo, riktiga fälgar är det jag bland annat VERKLIGEN vill ha. Helst ett par 18 med slick. Dock är ju min förbaskat sänkt så... stora hål i hjulhuset ev....hmmmm....! Skulle det dock fungera så önskar jag chromade.....he he!

                      Av nån anledning som tidigare skrivet så har jag en viss förkärlek till plus fälgarna.
                      /Giallo Ginestra

                      Comment


                      • #41
                        ...hehe okaj, men att din är sänkt gör ju inge, min sänks 35mm nu i helgen och jag har ett par 18tummare som ska på med 225/35er, no problem! det enda är att de tar i en liten smula när man har max rattutslag åt vänster (för de e nåt "ventilations galler" av plast i hjulhuset där - ingen fara)

                        Så kolla runt, köp, montera å njut av en perfekt coupe
                        Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                        Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                        Comment


                        • #42
                          tycker det skrapar i tillräckligt med 17-tummare, stort hål i innerskärmen. Fast det ser ju fränt ut.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by smOOth
                            ...hehe okaj, men att din är sänkt gör ju inge, min sänks 35mm nu i helgen och jag har ett par 18tummare som ska på med 225/35er, no problem! det enda är att de tar i en liten smula när man har max rattutslag åt vänster (för de e nåt "ventilations galler" av plast i hjulhuset där - ingen fara)

                            Så kolla runt, köp, montera å njut av en perfekt coupe
                            Shit asså, de pefekta måtten! Jo, ska kolla runt lite. Björn föreslog 17 och snackade lite om "barracuda extreme" som jag än inte hittat nån bild på. Fråga Per om min sänkning. Hon ÄR verkligen toksänkt! :-) Annars är ju dina mått exakt det jag önskar på min även om en väldigt sänkt bil med sportdämpare och slicks skulle kännas hårt av bara katten. He he he!
                            /Giallo Ginestra

                            Comment


                            • #44
                              hehe oki, då lär den vara mer sänkt än min då ..men 17tummare då? bara de inte är dom där hemska hemska 16v orginal :P

                              Linus: Hur länge har du haft 17tummarna på din bil och vad är måtten på dom?
                              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                              Comment


                              • #45
                                dubbel
                                Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                                Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                                Comment

                                Working...
                                X