Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbotrycks problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turbotrycks problem

    Har just installerat följande saker

    *Sportluftfilter för orginal box a´la Novitec
    *Avgasrör a´la Novitec
    *Trimmchip a´la Novitec

    Bilen började gå myycke bättre men fick också följande problem:

    När jag accar med bilen åker turbotrycket över 1,5bar (tror det var 2åans eller 3ans växel)

    och droppar sen hastigt ner till 0,7 - 0,8 ett par sekunder, för att sen åka tillbaks till 1,2 - 1,3 bar och bilen drar iväg pånytt som fan

    med andra ord så accar min bil i 2 skeden---
    ACC ---> NORMAL ---> ACC ---->

    tyckte jag läste något med att dumbventilen skall bytas... orkar inte orginal dumpen hålla stängt vid så där högt laddtryck eller vad det är det frågan om, skulle jag inte ha det där problemet så skulle jag nästan vara nöjd med min bils nuvarande prestand:
    5,8 sec 0-100km/h
    (men jag kan kanske bättra lite ännu med lite startövningar)
    -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
    Ägare av Fiat Coupé 20V Turbo -97
    -*..letar alltid efter mera hästar....*-
    -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

  • #2
    Prova att söka på ebv. Kolla sedan in "ordentlig rengöring av ebv" som du får upp, det kanske är lösningen på mysteriet!
    Annars kan du nog söka på ebv på http://www.fccuk.org/ubbthreads/ubbthreads.php så har du lite att läsa igenom.
    SDE Racing
    Coupe 20VT-97 under konstruktion
    Marea Weekend HLX-97 påställd
    Punto 75 SX-98 påställd
    Tipo 1,4ei-94 såld

    Comment


    • #3
      Den kanske får för lite soppa eller börjar spika? Testa att 1. byta soppafiltret, 2. kör på 98oktan och 3. byt till NGK bkur7et-stift.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment

      Working...
      X