Announcement

Collapse
No announcement yet.

för många Couper i Sverige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • för många Couper i Sverige?

    Nja.... kanske inte så väldigt många ännu. Men man ser helt klart en
    del Fiat Coupe ute på vägarna! Givetvis mycket tysklandsimport (som min).

    Idag när jag satt fast i en lååååångsam bilkö så glider en motorcyklist upp bredvid bilen.
    Jag tänkte "Jaha, här kommer en sån där stressat MC-kille som man alltid tror skall klippa ens
    backspeglar bara för att komma fram lite snabbare...".
    Men han vinkar febrilt för att jag ska "veva" ner rutan.
    Det visar sig att han OCKSÅ har en Coupe 20VT PLUS. Va?! Jorå, vi glider sakta fram i kön
    och försöker samtala så gott det går, viss irritation noteras från bilar bakom ;-)
    Hans Fiat har precis samma färg som min berättar han och
    är också tysklandsimporterad... fantastiskt.
    Han funderade också på nya fälgar och kunde intyga hur svårt det är att hitta sjyssta som passar.
    Jag tipsade honom givetvis om vårt forum också!

    Lite roligt det där. Jag trodde man skulle vara i princip ensam i sin Coupe när man susar fram på vägarna i Sverige.
    Nu tycker jag att man ser dom överallt! ;-)

    /alex
    Coupé 20VT LE -99 Svart
    Camaro V8 1LE -14 Röd
    Huracan V10 610-4 -14 Grå
    Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

  • #2
    jag ser för få här i Stockholm! Alla Coupéer finns i södra Sverige...
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Min e här :-) i gröndal
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Liten ändring... verkar som min granne har skaffat en grön 20v här! Ska se om jag träffar på han där ute oxå har bara sett bilen
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment

        Working...
        X