Announcement

Collapse
No announcement yet.

1,5 eller 2,2 bar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,5 eller 2,2 bar?

    Ska just beställa en laddrycksmätare från Speedparts. Finns 2 varianter
    1. -1 -> 1,5 bar
    2. -1 -> 2,2 bar

    Vilken tycker ni? Jag lär väl inte ladda över 1,5 iaf med mitt Novitec-chip? 1,5-mätaren är ju mer lätt avläst också.
    Föredetta Coupé ägare -
    http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

  • #2
    Klart du ska ladda 2.2bar!! Dom som säljer kolvar vill väl leva dom åxå? Då blir det även uppenbart vilken mätare du behöver :-)

    Comment


    • #3
      Är det BSR's egna mätare? Installerade en som mäter upp till 2.2 bar förra veckan och upplever inte den som särskilt svåravläst. Synd bara på att grafiken inte överensstämmer med de övriga mätarna..

      Comment


      • #4
        ...
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Har oxå min där..

          Köpte en från Durite i England som har nästan exakt samma grafik som Coupe, samma nål och samma typsnitt på "BAR" och "TURBO".
          Tyvärr visar den bara till 1.5bar (lite för lite för mig..) och jag har ingen bild ännu.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Köpte precis en billig EQUUS (-1 -> 1,5 bar). Har precis slitit loss mittenpanelen och
            monterat den, passar ganska bra.
            Men... var är bästa sättet att dra luftslangen???
            Har försökt läsa det engelska forumet men eftersom dom
            envisas med att sätta ratten på fel sida i sina bilar
            är det ibland något snurrigt att hänga med i beskrivningarna...

            Någon som har en enkel lösning?
            /alex
            Coupé 20VT LE -99 Svart
            Camaro V8 1LE -14 Röd
            Huracan V10 610-4 -14 Grå
            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

            Comment


            • #7
              Ta loss panelen runt torkararmarna, på hö sida syns en genomföring till insprutningen. En metallring runt denna får skruvas loss och klippas en flik i. Sen kan man mha ståltråd göra hål o köra igenom plastslangen, som dock gärna viker sig obs!.
              Sen kan man komma åt den från under panelen.

              Hoppas din Equus inte skallrar bara, det gjorde min. Däremot satt den fint där den skulle.. Är ju ganska lik övriga instrument (till skillnad från orig.klockan!)
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Tack för instruktionen Per!!!
                Funkade bra. Lite bökigt var det allt men så blir det när man inte är mek-proffs.
                Den passar bra grafiskt.

                MEN!.... visst faan skallrar den! .... suck...
                När man drar på skallrar den som om någon skruv låg i den, men det tror jag inte det gör. Det hade man hört innan man monterade den.
                Köpte du din på HCJ Backaplan?
                Skall man lämna tillbaks den? Har dock ingen större loss att ta bort slangen. Kan man använda den till andra mätare, eller har alla olika slangdimensioner?
                Vad trött man blir

                /alex
                Coupé 20VT LE -99 Svart
                Camaro V8 1LE -14 Röd
                Huracan V10 610-4 -14 Grå
                Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                Comment


                • #9
                  Jo det kan man, det verkar vara samma sorts nipplar till de flesta. Jag tröttnade på skallret och köpte Durite från england, knäpptyst. Och texten BAR o TURBO har samma typsnitt som på varvräknaren. Fast den sitter inte riktigt lika snyggt.. O dyr var den, ca 700spänn m frakt.
                  Har en länk hemma dit de säljer (jobbar i sthlm just nu).

                  Har inte brytt mig om att byta tillbaka hos HCJ.. tänkte att det inte var nån ide..
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment

                  Working...
                  X