Announcement

Collapse
No announcement yet.

Recaro stolar..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Recaro stolar..

Har just investerat i ett par Recaro stolar (samma som de i LE och Plus) från en Lancia Delta HPE -96. :-D
    Bild:
    http://www.lanciadelta.nu/forum/atta...=&postid=13904

Nu till frågan: de har inte skinn, utan Alcantara (typ syntetisk mocka). Hur tvättas den?

Fråga 2: Vet någon om/var man kan klä om stolar (till ex. skinn) till ett bra pris...
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

Det var en polare till mig som byggde hotrod för ett tag sedan å klädde sitsen med skinn (Ca 50cm* 1,7m skålade sittytor)
    Jag vill minnas att bara detta kostade över 5000:-
    //Danne
    A tosser is a tosser, no matter what mode of transport they're using

Comment

Re: Recaro stolar..

[QUOTE]Originally posted by per
      [B]Har just investerat i ett par Recaro stolar (samma som de i LE och Plus) från en Lancia Delta HPE -96. :-D

Per har du kvar orginal stolarna + hur isolerade du panelerna?
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Comment

Tjena, gammal tråd!!

Orig. stolarna tänkte jag spara, de är rätt fina.

Sen gissar jag att du menar sidopanelerna bak? De tog jag loss, gjorde rent med sprit på insidorna, och klistrade dit isoleringsmattor från Biltema (de med folie). Tjockt där det fanns plats och tunnare annars. (samtidigt byttes högtalarna till bättre 6.5"). Det blev märkbart tystare!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

Comment

Originally posted by per
          Tjena, gammal tråd!!

Orig. stolarna tänkte jag spara, de är rätt fina.

Sen gissar jag att du menar sidopanelerna bak? De tog jag loss, gjorde rent med sprit på insidorna, och klistrade dit isoleringsmattor från Biltema (de med folie). Tjockt där det fanns plats och tunnare annars. (samtidigt byttes högtalarna till bättre 6.5"). Det blev märkbart tystare!

ok :-)
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Comment

Working...
          X