hej
har precis införskaffat mig en fiat turbo coupe 16v-95
tänkte slänga på öppet luftfilter och dump, är det något man bör tänka på?
sitter vevhusventilationen kopplad till luftburken? Eller va e det för extra
slang som går fån luftfiltret? tipps råd?
Sen har jag ett gnisslande ljud från motorn, på låga varv och vid lätt as
pådrag, kan det vara att det är nybytt kammrem som ej är "inkörd" eller
dylikt? smörja kammrem?generatorn? eller va kan det vara annars?
Hade ett litet problem, fick upp en varningslampa mitt i varnings panelen,
en röd, enligt instruktionsbok = nått codec eller liknande, kanske har med
turbo trycket att göra? tryckröret? läste nått om att vrida på tändningen
(ej motorn) och hålla innne full gas i ett antal sek och sendan skulle den
ställa in något. Körde sedan bilen igen och efter ett tag slocknade lampan
och bilen gick perfekt..varför?
Kan inte italienska bilar ännu, kört tyska innan..=)
har precis införskaffat mig en fiat turbo coupe 16v-95
tänkte slänga på öppet luftfilter och dump, är det något man bör tänka på?
sitter vevhusventilationen kopplad till luftburken? Eller va e det för extra
slang som går fån luftfiltret? tipps råd?
Sen har jag ett gnisslande ljud från motorn, på låga varv och vid lätt as
pådrag, kan det vara att det är nybytt kammrem som ej är "inkörd" eller
dylikt? smörja kammrem?generatorn? eller va kan det vara annars?
Hade ett litet problem, fick upp en varningslampa mitt i varnings panelen,
en röd, enligt instruktionsbok = nått codec eller liknande, kanske har med
turbo trycket att göra? tryckröret? läste nått om att vrida på tändningen
(ej motorn) och hålla innne full gas i ett antal sek och sendan skulle den
ställa in något. Körde sedan bilen igen och efter ett tag slocknade lampan
och bilen gick perfekt..varför?
Kan inte italienska bilar ännu, kört tyska innan..=)
Comment