Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tändkabel!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tändkabel!!

    Hej!
    Nån som vet vad man får ge för en tändkabel till en 16vt i sverige?
    Finns det nå andra firmor än fiat i sthlm området som säljer kanske?

    Var inne på våran lokala Fiat dealer här i finland och de ville ha 135€ för kabeln..(Shit) och leverans tid på
    2-6månader...öhhh...ok! enligt deras dator fanns det inte en enda kabel i Finland..så de skulle va tvungna att beställa från italien...men sist jag kollade så låg italien i europa och posten går ganska smidigt...men näe då...fan va svårt allt ska vara här!
    Tänk när nåt lite mer avanserat går sönder på bilen..hur länge får man vänta på grejerna då??? börjar bli lite less snart!
    men men..

    Tack för ordet!
    -Coupe 16vt -95-
    -Punto 60 -06-
    -Alfa 156 JTS -04-

  • #2
    Har du inte funderat på att själv skicka efter från ngt annat land? Har själv köpt lite delar (ej Fiat förvisso) från england, och det har fungerat mycket smidigt.

    Comment


    • #3
      Nån kanske..

      Nån kanske har nån hemsida där man kan beställ lite billigare?
      Såg att mekonomen har kabel under 500:- lappen men vet inte om de skickar till Finland...,
      Läste nånstans vet inte om det va till just coupen, men att mekonomens kabel är för lång???
      Nån som kommer ihåg nåt sånt?
      -Coupe 16vt -95-
      -Punto 60 -06-
      -Alfa 156 JTS -04-

      Comment


      • #4
        Har du kollat www.bildelsbasen.se ?
        Porsche Boxster S 2002

        Comment


        • #5
          näe...

          Men där äre vell bara begagnade prylar??...menar lika bra att köpa nya kablar när man endå håller på...min bil har rullat lite över 8000mil å de flesta 16vt har nästan rullat mer så man vill ju inte köpa kablar som är i samma skick.

          Man ser ju inte utvändigt om kablarna e dåliga...mina ser helt fräsha ut men som sagt så bryter det till vid typ 6000varv...å stiften e bytta och service gjord, klart det kan vara nå annat men tänkte testa kabel byte...har tydligen funkat förr ...så varför inte nu!
          -Coupe 16vt -95-
          -Punto 60 -06-
          -Alfa 156 JTS -04-

          Comment


          • #6
            kablar

            finns det inte kablar av bättre kvalitet som ändå inte är dyrare. alltså som ger bättre effekt och säkrare tänning, eller har jag helt fel? tyckte nämligen att jag såg det på ebay?
            ville bara kolla..=)
            ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

            Comment


            • #7
              135€ hoppas jag att alla sladdar är med, om inte det då är de galna!

              Köp inte tändkablar på skroten de dummaste man kan göra tycker jag! Sådana grejer köper man nya!
              Last edited by 84jr0; 28 January 2005, 16:25.
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                joo!

                Det är alla 4sladdar...,men tycker de e galna iallafall!
                Nää nog inge smart ide att köpa på skroten!
                Har ingen testat mekonomens kablar? vågar man köpa?
                -Coupe 16vt -95-
                -Punto 60 -06-
                -Alfa 156 JTS -04-

                Comment


                • #9
                  Re: joo!

                  Originally posted by Fyr
                  Det är alla 4sladdar...,men tycker de e galna iallafall!
                  Nää nog inge smart ide att köpa på skroten!
                  Har ingen testat mekonomens kablar? vågar man köpa?
                  Har kört på mekonomens kablar, rotor och fördelarlock på Tipon problemfritt!
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment


                  • #10
                    Jag åker med Mekonomens sladdar. Har setat på ett par år och funkar perfekt. Köpte inte deras "Fiat kit" utan mätte längden på dom och plockade direkt från hyllan. Billigt och bra.

                    Comment

                    Working...
                    X