Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fel tändning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fel tändning?

    Jepp då var man ute i garaget för att göra en vinter-start, allt gick som det ska,Gick igång på första etc. men tyckte motorn hackade lite, och när man kollade på avgaserna,så tyckte jag de hackade åxå (om ni fattar) avgaserna kom ibland som rökringar(eller hur man nu ska förklara) så jag lät den stå på i typ 10min för att få den varm...men märkte ingen stor skillnad, såå tröck jag lite på gasen, (ingen skillnad) så tröck jag upp den i 7000varv, då mall den till (vad kan detta ha varit?) feltändning? eller bilar kanske kan betesej så efter att ha stått ett längre tag? som jag sagt förut så tror jag inte mina tändkablar e riktigt bra..hade lite problem att få i nr 4, det brukar ju säga klick när man trycker ner kabeln,men den är lite ihop tryckt så man vet inte riktigt när den är riktigt nertryckt ordenkligt , Den kanske gick på 3 cylindrar?

    En annan sak var att motor fläckten inte gick igång på hela 20min tomgång,nån som vet vilken temperatur den ska starta på?

    Om nån kan nå bra tips, eller har tankar, så äre bara att skriva!
    -Coupe 16vt -95-
    -Punto 60 -06-
    -Alfa 156 JTS -04-

  • #2
    Small till gjorde det för mig också när jag startade den, har den att stå i kall garage över vintern... skulle vara kul att veta varför det smäller till sådär?
    -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
    Ägare av Fiat Coupé 20V Turbo -97
    -*..letar alltid efter mera hästar....*-
    -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

    Comment

    Working...
    X