Announcement

Collapse
No announcement yet.

Start knapp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Start knapp.

    Hej,
    Hur fungerar det där med start knapp? Nån som monterat knappen på en 16vt eller 20vt utan knapp? Svårt?
    Kanske finns nån "how to?"
    Och ni som har knappen..hur fungerar det? måste man vrida på nyckeln innan knappen fungerar?
    -Coupe 16vt -95-
    -Punto 60 -06-
    -Alfa 156 JTS -04-

  • #2
    Re: Start knapp.

    Originally posted by Fyr
    Hej,
    Hur fungerar det där med start knapp? Nån som monterat knappen på en 16vt eller 20vt utan knapp? Svårt?
    Kanske finns nån "how to?"
    Och ni som har knappen..hur fungerar det? måste man vrida på nyckeln innan knappen fungerar?
    Låter inte omöjligt, farsan hade en startknapp som han monterat i sin gamla Skoda 120, visserligen mycket gammal bil men ändå finns folk som har det idag oxå.

    Man måste väl vrida tändningen och sen starta med knappen.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      flytta sista lägets kablar i tändlåset till en startknapp.. och vips så finns det en rolig startis !!!
      Funktionen är ju densamma vrida "knapp" eller trycka in (knapp). Båda gör ju så att strömmen förs till starten medans kontakten ligger an !
      ¤TOGGEX¤

      Comment


      • #4
        Yes!!

        Du måste först vrida på tändningen sen trycka på knappen.
        Modernare bilar har transponder i nyckeln vilket gör att nycklen måste sitta i för att kunna starta (startspärr).

        Vilket gör det svårt att bara kliva in och trycka på knappen om du skulle koppla om den utan och ha nyckeln på plats och för alltid och koppla nn form av stegrelä (men då kan ju vem som helst stjäla bilen).

        Hade funderingar på att köra typ MB "keyless go" funktion på min bil men lite för mycket pengar och för lite funktion, gömma nyckel med t-lås kopplat till transponderläsare under instrumentbrädan.
        Har en leverantör som har sånna grejor på jobbet men inte med samma läsavstånd som MB´s system så det blir inte lika nice.

        /HG
        Snart kommer de, Ahlgrens Fiat Coupe!

        Comment

        Working...
        X