Announcement

Collapse
No announcement yet.

Framlycktor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Framlycktor

Hej!

Stör mig på framlycktorna på min coupé! De är smutsiga på insidan av lycktglaset och det ser nästan ut som att det är nån form av frätskador vilket jag inte gillar! Snackade med en kille som hade samma sak på sin coupé, men han visste inte vad man kunde göra åt det. Någon mer med samma problem? Går det är montera bort glaset enbart för att göra rent? Vad kostar nya framlycktor?

samma

samma problem här! vet inte hur man fixar det..kan ju plocka bort glaset och rengöra från insidan. Om man sprayar på avfettning på glasen så ser de bättre ut, fram tills det torkar, så kanske om man avettar på insidan?! nån som vet mer?
    ..::Körde Fiat Coupe 16vT (saknar)::..

Comment

Har pollerat mina på både in och utsidan.
      Ett fint polish tex biltemas båt polish och båt vax..
      Blev mycket bättre
      Coupé 16VT +

Comment

Pizze: Körde värmepistol för att få väck glaset? Men vad användes för att få ihop dem sen?
        Föredetta Coupé ägare -
        http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

Comment

Jag använde hårfön och sen så rensade jag rent och i med svart silicon, pressade sen var det klart..
          Coupé 16VT +

Comment

Okej, sweet!
            Föredetta Coupé ägare -
            http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

Comment

fick..

nya lycktor hemsickade från tyskland i dag! begangnade, men i otroligt fint skick, i princip som nya, dessa var mycket bättre, och hade inte samma problem som mina förra! (ovanstående problem)

Man kan dela glaset från lycktorna igenom att helt enkelt försiktigt bända bort det, blev inga skador på mina gammla lycktor när jag gjorde så, dock kanske säkrare på pizzes sätt =)

Comment

Re: fick..

Originally posted by new_03
                nya lycktor hemsickade från tyskland i dag! begangnade, men i otroligt fint skick, i princip som nya, dessa var mycket bättre, och hade inte samma problem som mina förra! (ovanstående problem)
                Vad kostade kalaset
                Coupé 16VT +

Comment

Re: Re: fick..

Originally posted by Pizze
                  Vad kostade kalaset
                  med frakt och allt ca 4000 :- men d¨å får man räkna med att begangnade i sverige på skorten kostar ca 5000:- exkl frakt. Dom skrotar jag har hört med i alla fall, och de lycktorna har inte varit i topp skick. Valde mellan nya och beg från tyskland, då nya bara kostade nån tusen lapp till, dock tilllät inte ekonomin det! så nöjer mig med de beg, bra skick och hyfs billiga..

Comment

Jo jag vet att dom e dyra, men jag har haft tur. Fick tag i ett par för 2400:- dock från olika skrotar och med olika kvallisort. Men efter rengörning och polering blev det bra tillslut, skulle iofs inte vara fel att få tag i en nyare höger lykta.
                    Coupé 16VT +

Comment

Originally posted by Pizze
                      Jo jag vet att dom e dyra, men jag har haft tur. Fick tag i ett par för 2400:- dock från olika skrotar och med olika kvallisort. Men efter rengörning och polering blev det bra tillslut, skulle iofs inte vara fel att få tag i en nyare höger lykta.
                      det var ju billigt..när jag ringde runt till skrotarna, en hel hög, så var det bästa priset jag fick - 5000 för två.. Men glad att jag fick tag på ett par i alla fall, inte jätte vanliga. Men är det inte otroligt dyrt med nya i sverige, bästa priset jag fick var 8500 exkl frakt! finns det billigare?

Comment

Det priset jag har fått på nya är 5000:- st då är det inkl frakt.
                        Men frågan är.. (om man inte har något samvete) om man kanske inte skulle göra en fuling... självrisk på 3500:- är ju betydligt mycket billigare, och då är även lack av front inräknad =)
                        Coupé 16VT +

Comment

det jobbiga e att många förs.bolag kollar sådana här sidor... *viska*
                          Vart tog min nacken vägen!?

Comment

uuupppssiiiidupppsssiii
                            Coupé 16VT +

Comment

Har precis stått och svettats med en hårtork ett bra tag, och fått loss glaset från själva insatsen...

Men fogen, den vita sörjan, är ju mer än generöst pålagt... och den är klibbig som f*n! Någon som har något tips om lösningmedel för att få bort den, utan att skada plasten/glaset? Lacknafta osv kan ju vara elakt mot plexiglas vet jag...

(Det var f ö riktit skitigt på insidan av glaset! Ett par svep med en trasa gjorde rejäl skillnad!)
                              snälla ta bort mitt konto....

Comment

Working...
                              X