Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har Coupén samma problem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Var ut i garaget igen nu. Är det så att felet hörs tydligare när motorn är kall?
    Är det ett stort ingrepp att byta kamtidsvariatorn?

    Sen en annan teknisk fråga till er mer kunniga.
    Har sett vissa turbobilar som sjukter massa blårök vid växlingar. Hur märker man själv att turbon börjar knasa? Bakom ratten alltså & inte är medveten om dessa oljepuffar?
    FIAT Coupé 20VT-00

    Comment


    • #17
      Nej kamtidsvariatorn låter inte mer när den är kall. Det är lyftarna du kan höra då som måste fyllas med olja om bilen stått ett tag.
      Du måste av med kamremmen och ta bort kam överfallen och bort med insugs kammen, för att byta variatorn.
      Det enda sättet att se om turbon börjar ta slut är/glappa är att kolla efter rök bakifrån när du kör och stänger av bilen.
      Annars får du lossa på slangarna och känna på axeln efter glapp.
      Älskar italienska bilar

      Comment


      • #18
        be någon du känner att åka bakom dig o ge järnet sen ...

        Comment

        Working...
        X