Announcement

Collapse
No announcement yet.

400hk i 20v ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 400hk i 20v ?

    Det finns en "Fiat Coupe 20V TURBO "400HK"" till salu på bytbil, en blå -97:a. Jag har haft en Coupe tidigare och vet en del om den. Men vad säger ni som har erfarenhet av trimning och 20v modellen, är det möjligt ? Allt är väl möjligt, men är det körbart ? Håller grejerna verkligen ?

    Mvh Mattias
    Fiat Coupe 20v Turbo -00

  • #2
    över 400hk låter väl lite överdrivet, men omöjligt är det väl inte
    /Peter

    Comment


    • #3
      Speciellt om man tar blocket + vev från Stilo 2.4. Finns ett par 20VT i england som gjort detta, de fick en bit över 300hk m original laddtryck..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Originally posted by per
        Speciellt om man tar blocket + vev från Stilo 2.4. Finns ett par 20VT i england som gjort detta, de fick en bit över 300hk m original laddtryck..
        Antar att dom tar i princip hela motorn från Stilon.
        bormåttet är så mycket större.
        Den stora effektvinsten sitter förmodligen i topp/kammar från sugmotorn och 0.4 liter extra cyl. volym.
        Last edited by Jens; 17 March 2005, 13:45.
        Fiat uno 355hk på 1.3 liter
        X1/9
        www.kallebacksmotor.se

        Comment


        • #5
          Ingen som har möjlighet och åka förbi och kolla? Skulle vara rätt intressant och veta va man gjort med IC, Dump, filter, koppling, osv...
          Porsche Boxster S 2002

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jens
            Antar att dom tar i princip hela motorn från Stilon.
            bormåttet är så mycket större.
            Den stora effektvinsten sitter förmodligen i topp/kammar från sugmotorn och 0.4 liter extra cyl. volym.
            De har faktiskt samma borrning Jens, det är det sköna i kråksången. Bara annat slag/annan vev. Fast kolvarna ser annorlunda ut så man får tydligen ändå hona loppen ordentligt.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Någon som känner till eller har erfarenhet av firman Autokompaniet i Göteborg AB som säljer bla coupen som det skrivs om i denna tråd?
              På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
              http://www.garaget.org/?car=63213

              Comment


              • #8
                Japp, vi är några här som använt oss av dem vid vårt köp av Coupe´n. (Tidigare visserligen under annat namn, men dock samma människor)

                Skulle aldrig vända mig till dem igen vid köp av bil men detta har vi ältat allt för många ggr tror jag
                Föredetta Coupé ägare -
                http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dan the Man 13
                  Någon som känner till eller har erfarenhet av firman Autokompaniet i Göteborg AB som säljer bla coupen som det skrivs om i denna tråd?

                  Jepp instämmer med hilding... Är så förbannad på det företaget att jag aldrig någonsin vill ha med dom att göra...
                  rekomderar INGEN att köpa bil där...

                  Det är bara att använda sökfunktionen o skriva BJÖRN så ser du villka vackra meningar du hittar...

                  Men sen e det juh en gammal estrellachips försäljare oxå...

                  Nää... nu sk jag nog vara tyst
                  Vart tog min nacken vägen!?

                  Comment


                  • #10
                    Hans namn här på klubben var "intruder"...

                    (ursäkta detta Off topic)
                    Föredetta Coupé ägare -
                    http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                    Comment


                    • #11
                      Vad det gäller coupen har jag redan ringt och snackat med dom. Den där Björn ter sig i mina öron va en trevlig prick när man pratar med han...

                      Alla specs finns givetvis inte ännu då de får veta allt när bilen hämtas om 2 veckor...

                      Allt är utfört av en tuningfirma i Modena, italien!det lilla han vistte var bl.a...
                      *smidda kolvar
                      *andra ventiler
                      *bytt till annan toppackning
                      *specialkammar
                      *5-1 extractor grenrör
                      *bytta spridare
                      *större soppapump
                      *förstärkt vattenpump
                      *bättre flödande oljepump
                      *Annan dumpventil
                      *Special förstärkt koppling
                      *Annan intercooler
                      *Bytt bränsletrycksreg.
                      *ställbart laddtryck

                      *Bänkad 402hk !!!

                      Det var det lilla jag kunde meddela denna ggn... mer info kommer säkert att kunna fås när bil med handlingar landat i sverige !

                      Mvh Togge !
                      ¤TOGGEX¤

                      Comment


                      • #12
                        jag vill ha!!!

                        ;
                        före detta coupe trimmare
                        pimpig cadilacc deville
                        Sv1000s C-Ö

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by per
                          De har faktiskt samma borrning Jens, det är det sköna i kråksången. Bara annat slag/annan vev. Fast kolvarna ser annorlunda ut så man får tydligen ändå hona loppen ordentligt.
                          ok
                          enligt carsfromitaly hade
                          -stilon 83x90.4mm
                          -coupen 82x75.65mm

                          Efter en snabb överslagsräkning ser jag att uppgifterna på stilon kan inte stämma då hade det varit över 2.6 liter i den motorn..
                          Om det är samma borr så kan omöjligt slaget stämma.
                          Och borruppgiften stämmer på coupen så ska stilo-veven ha en slaglängd på över 105mm.

                          Det verkar som inga uppgifter stämmer?
                          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                          X1/9
                          www.kallebacksmotor.se

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Togge
                            Vad det gäller coupen har jag redan ringt och snackat med dom. Den där Björn ter sig i mina öron va en trevlig prick när man pratar med han...

                            Alla specs finns givetvis inte ännu då de får veta allt när bilen hämtas om 2 veckor...

                            Allt är utfört av en tuningfirma i Modena, italien!det lilla han vistte var bl.a...
                            *smidda kolvar
                            *andra ventiler
                            *bytt till annan toppackning
                            *specialkammar
                            *5-1 extractor grenrör
                            *bytta spridare
                            *större soppapump
                            *förstärkt vattenpump
                            *bättre flödande oljepump
                            *Annan dumpventil
                            *Special förstärkt koppling
                            *Annan intercooler
                            *Bytt bränsletrycksreg.
                            *ställbart laddtryck

                            *Bänkad 402hk !!!

                            Det var det lilla jag kunde meddela denna ggn... mer info kommer säkert att kunna fås när bil med handlingar landat i sverige !

                            Mvh Togge !
                            Det blir mycket jobb att regbes denna. Om man inte mutar nån besiktningsman dvs.
                            Porsche Boxster S 2002

                            Comment


                            • #15
                              Tips vid regbes. för dem i sthlm området är att göra det på bilprovningen i risne, där är det endast en kille (vi namn jag inte kommer på nu) som får göra regbesiktningar och han har inga som helst problem med att bilen har dessa spec. +massa massa häst under huven...bara den klara vanliga kraven på miljö, säkerhet osv.

                              Han reggar massor med supror & evo's I-III från england med xxx-antal hästar, varje vecka.
                              Last edited by Hilding; 18 March 2005, 09:39.
                              Föredetta Coupé ägare -
                              http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

                              Comment

                              Working...
                              X